Hem Forum Läsbart Batman

Detta ämne innehåller 54 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad, 1 vecka sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 55 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

DC Comics har på senaste tiden sakta men säkert sett till att döda allt som gjorde deras universum det minsta intressant och speciellt. Och det ser inte ut som att de tänker sluta. Ja, jag är en gammal stofil och en gnällspik men… Tja. Läs själv;
    http://www.ign.com/articles/2016/03/27/wondercon-dc-comics-will-reveal-the-jokers-identity

Detta påminner mig om när ett fan frågade varför Barry Allen tvungen skulle återkomma från de döda när hans död var en så viktig händelse och hans ersättare Wally West var en så bra karaktär. Och DC:s överhuvud skrattade och retade sagda fan till sagda fan gick därifrån.

Jävla idioter.

• Det här svaret redigerades 4 år, 9 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Det är korkat. Men kanske kan man lugnas av att tänka ”detta är Jokerns identitet i detta specifika DC-universum, inte i hela deras kontinuitet”. Som Jack Napier, typ.

Alternativt är det bara ett påhitt för att få folk att snacka, och de hittar någon långsökt utväg i serien för att komma runt det.

”Vi lovar, i detta avsnitt kommer Doktorns namn avslöjas!”

Jönsson
    Forumledare

Oavsett hur det blir så kommer det ju sluta med att det inte gäller. Jack Napier höll sig fast ett tag efter Burtons Batman (Napier var för övrigt lånat från Alan Napier – Alfred i Batman från 1966) och blev Jokerns officiella namn i DC:s animerade universum, men de försökte ignorera det efter ett tag. Så oavsett vilket namn han får nu (och det kommer säkert visa sig att han är Bruce Waynes bror eller något sådant urbota korkat) så kommer det vara borta om ett år.

• Det här svaret redigerades 4 år, 9 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

På tal om Burtons Batman: Det gjordes ett försök förra året att göra en ”Batman ’89”-serie, i stil med ”Batman ’66”-serien, baserad på Burtons Batman-filmer. Den skulle till exempel introducera Billy Dee Williams som Two-Face (med mustasch!). Synd att den inte blev av, men jag antar att det kan bero på att DC skulle behöva betala mycket pengar för rättigheterna till skådespelarnas utseenden.

Jönsson
    Forumledare

Det hade varit så in i helvete coolt.

Fredde
    Forumledare

Fast jag hoppas mest att Batman någonstans i serien skulle slåss mot en jättespindel.

Fredde
    Forumledare

Jönsson
    Forumledare

Len Wein var fan kung.

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Frank Miller har nyligen fått skit för sin teckningsstil i The Dark Knight III: The Master Race (jag hoppas att namnet är ironiskt valt), men här är en person som föreslår att det kanske egentligen beror på att DC färglade det på fel sätt. Och jag tycker faktiskt att åtminstone Stålmannen vs Atom-omslaget faktiskt ser ganska skoj ut i den övre versionen:

Inte för att det förlåter Millers konstiga åsikter. Men man kan inte förneka hans konstnärliga talanger.

Jönsson
    Forumledare

Jag måste säga att den nedre bilden påminner mig lite om Kevin O’Neill. Och det är inte illa!

• Det här svaret redigerades 4 år, 8 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

En kommentar jag hört om Batman v Superman är att den fortsätter traditionen med att oavsett om en Batman-film är bra eller dålig så har den alltid en bra Alfred. Och jag kan faktiskt inte minnas någon direkt dålig Alfred.

Fredde
    Forumledare

Den här fanarten är mest rolig om man känner till målningen den är baserad på.

Jag tror min favoritdel är Two-Face som röker pipa.

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Bruce Wayne är världens bästa detektiv.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 55 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.