Hem Forum Spel Bokosuka Wars

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 år, 8 månader sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Eftersom det återigen är dags för årets största högtid, Bokosuka Wars Awareness Month, så är det hög tid att vårat forum får en tråd dedikerad till diskussioner om Kōji Sumiis magnum opus. Trogna Markera som Oläst-läsare har nog genom åren noterat mina referenser till spelet här och var i mina blogginlägg, för den som inte känner till spelet och dess framåttänkande men illa genomförda spelsystem är detta nog den bästa introduktionen.

För mig personligen är årets Bokosuka Wars Awareness Month lite speciell, då det är i år som jag för första gången lyckats vinna en omgång Bokosuka Wars (”BRAVO! YOU WIN!”) utan att fuska. Tidigare har jag besegrat den ondskefulle Kung Ogereth med hjälp av savestates i en emulator, men tidigare i år lyckades jag efter flera försök, med mycket tålamod, en liten smula talang, och naturligtvis en helsikes massa tur, faktiskt klara spelet så som Sumii avsett. Jag vet inte om det gjort mig till en bättre människa, men det innebär i alla fall att jag högst troligt aldrig kommer att spela fanskapet igen. Faktum är att detta kanske är sista gången jag över huvud taget kommer prata om Bokosuka Wars…

…fast vänta lite, vad är detta? Hmm, nu är jag ganska säker på att PlayStation 4 kommer att vinna konsolkriget.

Fredde
    Forumledare

Gissa vad som ska komma till Switch?

Jönsson
    Forumledare

Jag tror inte det finns något tydligare bevis på att nostalgikerna regerar över vår tidsålder.

Fredde
    Forumledare

Jag vet inte om det finns någon direkt nostalgi för Bokosuka Wars, annat än av ”kusoge”-typen. Eller eventuellt en nostalgi för sent 90-tal/tidigt 2000-tal, när man hittade obskyra ROMs på obskyra hemsidor, att köra i en NES-emulator, utan någon aning om vad fan vad det var man spelade.

Men om Pixar kan göra en film om nostalgin för fantasy-målningar på sidan av skåpbilar så antar jag att även väldigt specifik nostalgi kan sälja.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.