Hem Forum Läsbart DC Comics (Varning för spoilers)

Detta ämne innehåller 144 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 veckor sedan.

Visar 10 inlägg - 136 till 145 (av 145 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Jag undrade varför #batmangoesdown trendade idag. Då vet jag.

Fredde
    Forumledare

I won’t let Batman go down on me!

Fredde
    Forumledare

Dags för lite DC-fakta (eller mer korrekt Fawcett-fakta): Captain Marvel efterlyste i ett nummer förslag från läsarna om vilket datum som skulle vara hans födelsedag (för om han inte har en födelsedag kan han ju inte rösta i valet, och han är ju en sann amerikansk patriot och förkämpe för demokrati!). I ett senare nummer tog han beslutet att 29:e februari skulle vara hans födelsedag, med följande motivation:

Jag tycker det är en ursäkt för att inte åldras minst lika bra som den som JSA använde sig av.

Fredde
    Forumledare

Min favorittolkning av General Zod:

Fredde
    Forumledare

DC har gett ut en ny utgåva av den första samlingsvolymen med Suicide Squad-serien från 80-talet, med ett nytt omslag. Ett nytt omslag med skvadronen så som den är i den nya filmen. Vilket innebär att det är ett omslag med en massa karaktärer som inte förekommer i serierna i volymen.

Det påminner mig om ett annat klassiskt omslag.

Jönsson
    Forumledare

Så jävla gött att hälften av karaktärerna på det omslaget inte ens var skapade när originalserierna gjordes på åttiotalet.

Då är det coolare att John Ostrander gör en göttig cameo i trailern till filmen:

Fredde
    Forumledare

Visste ni att Mad gjorde en ganska kul Watchmen-parodi för några år sedan? Och de lyckades till och med få Dave Gibbons att rita ett specialomslag till den!

Fredde
    Forumledare

En liten detalj jag funderat på länge om Mister Miracle är, hur sjutton fungerar hans mask? Specifikt, hur lyckas hålet för munnen täcka läpparna och röra sig när han rör på munnen? Och det går inte att bortförklara med att ”den är gjort av något superavancerat specialmaterial från New Genesis”, för Scott fick kostymen av Thaddeus Brown, som var en helt vanlig människa som man får anta sydde kostymen själv (om det inte var Oberon som gjorde det åt honom). Masken fungerar väldigt bra i seriebilder, och även i animation, men när jag av nyfikenhet sökte på Mister Miracle-cosplay blev resultatet inte väldigt imponerande, även om jag har full sympati för att det måste ha varit en utmaning för cosplayarna. Men ingen av deras lösningar funkar speciellt bra:

Jag skulle vilja se en live action-film med Mister Miracle bara för att se vad de gör med masken.

Jönsson
    Forumledare

Jag hade missat den där mästerliga Watchmen-parodin. Riktigt härligt att se att MAD fortfarande vet vad de pysslar med!

Och på tal om Alan Moore tror jag att Mr Miracle är ett utmärkt exempel på Moores devis om att seriemediet är fundamentalt väsensskilt från rörlig bild. Just masken är en del av Mr Miracles design som jag tycker väldigt mycket om och jag undrar om det inte är just därför. Den funkar bara som tecknad bild.

Fredde
    Forumledare

Det handlar inte bara om DC, men här är två artiklar med några av de mest (ö)kända tillfällena då serieskapare bestämde sig för att göra elaka parodier på andra serieskapare i sina serier (och i kommentarsfälten ges fler exempel). Nej, Funky Flashman är faktiskt inte den värsta.

Visar 10 inlägg - 136 till 145 (av 145 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.