Hem Forum Läsbart DC Comics (Varning för spoilers)

Detta ämne innehåller 68 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 5 dagar, 21 timmar sedan.

Visar 9 inlägg - 61 till 69 (av 69 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

I Final Crisis använder Darkseid ”Justifiers” för att göra hjältarna till sina slavar om jag inte minns fel. Jag måste säga att Kirbys version utav hjälmarna är betydligt obehagligare och mer realistiska.

Fredde
    Forumledare

En av karaktärerna som Kirby introducerar i ett nummer av Forever People är en mycket rik och inflytelserik herre som heter Bates. Hans underhuggare kallar honom vanligtvis för ”Master Bates”.

Kirby är rolig, han.

Fredde
    Forumledare

När jag nu läst hela Kirbys Fourth World kommer jag oundvikligen fram till frågan: Varför i helsicke valde DC att ha Steppenwolf som skurken i JLA-filmen? Jag fattar att de inte ville ha Darkseid direkt utan bygga upp till honom med några underhuggare först, men varför Steppenwolf? Han är ju en sådan obskyr karaktär som bara medverkar mycket kort i Fourth World, och det finns många mycket mer intressanta underhuggare till Darkseid som de skulle kunna ha valt. Hur coolt hade det inte varit med en film där skurken är Granny Goodness, eller Glorious Godfrey, eller Dr. Bedlam, eller Desaad, eller Kalibak? Jag hade till och med föredragit Mantis, Virman Vundabar eller Mokkari och Simyan.

Jönsson
    Forumledare

Jag har för mig att Steppenwolf fick agera Darkseids sändebud eller liknande i Superman the animated series. Gissningsvis någon annanstans också. Kanske var det därför man valde honom? Han är också den mest generiska utav alla Darkseids underhuggare, så kanske tog de honom för att de inte trodde publiken var ”redo” för någon av de andra? Det skulle i så fall vara en korkad anledning, men det är ju inte som att DC/Warner har tagit särskilt många bra beslut överhuvudtaget på sistone.

Fredde
    Forumledare

Ville de ha en generisk biffig skurk för hjältarna att slåss mot hade jag nog föredragit Kalibak. Han är ju ändå lite mer intressant då han är Darkseids son, till skillnad från Steppenwolf som bara är Darkseids morbror.

Jönsson
    Forumledare

Jo, men det är lite det jag menar. Kalibak (vars röst görs av Worf i Superman TAS) är just Darkseids son och har en tydlig koppling till både honom och Orion. Jag tror de ville ha det mest generiska och minst konstiga de kunde hitta. Filmen var först menad att gå i samma tradiga gråa toner som ”Batman V Superman: Är det här ens en film?” och vad bättre än den absolut tradigaste karaktären från Kirbys i övrigt färgsprakande karaktärsgalleri?

Fredde
    Forumledare

Då var det kanske lika bra, för det hade varit synd om de gjort någon av Kirbys mer färgstarka karaktärer grå och tradig. Fast jag är nästan morbidt nyfiken på hur en grå och allvarlig version av Glorious Godfrey skulle se ut. Jag känner på mig att han skulle bli obehagligt lik några av verklighetens demagoger.

Fredde
    Forumledare

Den nya trailern för Harley Quinn-TV-serien gör mig faktiskt ganska intresserad av att se den.

Jag tycker till exempel det är roligt att Bane har just den rösten han har.

Jönsson
    Forumledare

Bane-rösten var nog det som gjorde mig lite taggad att faktiskt se skiten.

Visar 9 inlägg - 61 till 69 (av 69 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.