Hem Forum Läsbart DC Comics (Varning för spoilers)

Detta ämne innehåller 127 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 4 veckor, 1 dag sedan.

Visar 8 inlägg - 121 till 128 (av 128 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

På tal om snacket om Nightwing i senaste DC-casten: Jag hittade ett tumblr-inlägg som samlade ett flertal serierutor där folk kommenterar hans rumpa:

(snubben i sista rutan är inte Batman, utan en annan karaktär)

Jag gillar tanken på att det är kanon i DC-universumet att Nightwing är superhjälten med den snyggaste rumpan, på samma sätt som det är kanon att Power Girl är superhjälten med de största brösten.

Fredde
    Forumledare

Den här tweeten har många bra svar:

Fredde
    Forumledare

Jag har hittat ännu en drömfigur som Gaiman missade: ”Mr. Morpheus”, en skurk som frammanar mardrömmar med en egenhändigt tillverkad gas, och som slogs mot Captain Marvel Jr.

Mitt headcanon är att han är ytterligare en av personerna som blev påverkad när Morpheus var fängslad under 1900-talet.

Fredde
    Forumledare

Dags för lite nördig DC-fakta: I ett nummer av Swamp Thing avslöjas det att hans ärkefiende Anton Arcane är kusin till Hans von Hammer, alias Enemy Ace! Och man får också se att slottet von Hammer har ett exemplar av Necronomicon!

Jönsson
    Forumledare

Det är skönt att se att Abdul El Hazred nu nått samma status som Stephen King och att hans namn nu kan stå större än bokens titel på omslaget.

Fredde
    Forumledare

Jag tänkte precis samma sak! Synd bara att de stavade fel på ”Alhazred”.

Fredde
    Forumledare

Jag läste just en tämligen intressant Captain Marvel-serie som handlar om hur han försöker anpassa sig till kritik från sina läsare. Speciellt den här sekvensen tyckte jag var intressant med tanke på hur superhjälteserier skulle utveckla sig under 90-talet:

Jag skulle dock vilja argumentera för att man kan vara en hårding och ändå ha mer intressant dialog än att bara upprepa ”you rat!”

Fredde
    Forumledare

Okej, jag såg de här rutorna från ”Dark Nights: Death Metal: Speed Metal”. Barry Allen dyker upp, kallar Batman Who Laughs för ”Batman Who Tries Too Hard” och gör metal-hornen.

Jag är jäkligt frestad att börja läsa Death Metal faktiskt.

Visar 8 inlägg - 121 till 128 (av 128 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.