Hem Forum Film & TV Dumburken

Detta ämne innehåller 88 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 4 dagar, 8 timmar sedan.

Visar 14 inlägg - 76 till 89 (av 89 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Den här skojiga sången från American Dad är tyvärr fortfarande relevant:

Det enda som skulle kunna tilläggas är ”…and now he’s the president of the NRA!”

Jönsson
    Forumledare

Det där är både roligt och fruktansvärt deprimerande.

Fredde
    Forumledare

Och ja, han är fortfarande på Fox News:

Fredde
    Forumledare

I kväll var det ett inslag på Rapport om att utredaren av Palme-mordet säger sig ha kommit fram till vem som kan ligga bakom mordet, och att han planerar att eventuellt väcka åtal om några månader. Han ska intervjuas senare på kvällen i programmet Veckans Brott. I Rapport får man se en del av intervjun, inklusive att intervjuaren i princip frågar ”tror du dig veta vem som mördade Palme?” och får svaret ”ja, men det tänker jag inte berätta för dig.”

Jag kan inte säga att jag blev speciellt frestad att se hela intervjun efter att ha sett det.

Jönsson
    Forumledare

Intressant sätt att uttrycka sig på också. ”Det tänker jag inte berätta för dig.”

”.. om inte du äter den där räääliga grådan!”

Fredde
    Forumledare

Palme mördades av egyptiska grodmän!

Jönsson
    Forumledare

Det tog ganska många år men nu går det en TV-serie om Justice Society of America på TV. Serien heter Stargirl och följer hur den titulära Stargirl får sina krafter/sin superdräkt och hur hon lär sig om det vid seriens början nedlagda JSA tillsammans med sin styvfar Pat ”Stripesy” Dugan och samtidigt slåss mot klassiska JSA-skurkar såsom Brainwave och Icicle. Än så länge finns bara ett avsnitt ute men det har jag sett och jag är redan frälst.

Okej, det är inte en JSA-serie men det är nog så nära som vi någonsin kommer. Och serien verkar verkligen ta sig avstamp i den moderna JSA-serien som jag älskade att läsa när det begav sig, vilket inte heller är konstigt eftersom det är dess författare (tillika Stargirls skapare) Geoff Johns som ligger bakom den. Johns har verkligen inte en klanderfri bakgrund när det gäller TV och film eller ens serietidningar men han var också den bäste JSA-författaren under många många år, så jag har förtroende för att serien kan bli bra.

• Det här svaret redigerades 6 dagar, 7 timmar sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Jag ser fram emot en live action-version av Da Bomb! Och jag vet vem som skulle vara perfekt att spela honom…

Jönsson
    Forumledare

Du kommer nog att nästan få det du drömt om. Ryktet säger nämligen att den kommande filmatiseringen av Black Adam med The Rock i huvudrollen kommer att utforska hans tid med JSA.

Personligen skulle jag nästan säga att The Rock är lite för charmig för Da Bomb! Da Bomb dyker för övrigt upp som bakgrundsskurk i ett senare nummer av Justice Society of America och gör ingenting annat än att bli besegrad. Han har inte ens någon dialog. En solklar besvikelse. Jag läste nyligen om hela den seriesviten och jag säger inte att det var dess dåliga hanterande av Lucious Funk som låg bakom att jag inte tyckte om den så mycket men det var definitivt en bidragande faktor.

Fredde
    Forumledare

Skulle det innebära att Shazam!-filmerna kommer utspela sig i samma universum som Stargirl-TV-serien? Det skulle jag inte ha något emot!

Att bli besegrad på ett förnedrande sätt är ju i och för sig vad jag förväntar mig av Da Bomb.

Jönsson
    Forumledare

Jag skulle tippa på att det i så fall kommer att vara ett nytt film-JSA, så att de inte behöver anpassa isig efter TV-serien. Med det sagt har DC iofs visat intresse för att låta deras film- och TV-världar crossa över så vem vet? Jag hade inte bangat alls.

Fredde
    Forumledare

Det hade nog nästan varit ännu bättre, om vi fått två olika live action-inkarnationer av JSA samtidigt.

Jönsson
    Forumledare

TV-serien Stargirl verkar ha en rätt så pampig budget för TV men det är nog ännu bättre med ett JSA med långfilmsbudget.

Fredde
    Forumledare

Och allra helst borde det vara en Golden Age-film, som Wonder Woman och Captain America.

Visar 14 inlägg - 76 till 89 (av 89 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.