Hem Forum Film & TV Dumburken

Detta ämne innehåller 112 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 2 veckor, 6 dagar sedan.

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 113 totalt)
  • Författare

Ande
    Forumledare

Jag antar att de har bevis för att den där Carl-Erik Rosén är mördaren.

Jönsson
    Forumledare

SLUTA MÖRDA OSS!

Fredde
    Forumledare

SVT satsar stort på Palme-avslöjandet, med ombyggd studio som ska likna mordplatsen. Det här kan bli bättre än Melodifestivalen!

Ande
    Forumledare

Fan vad bra, detta får man inte missa.

Sjukt bra vecka för cold cases. Linköpingsmorden idag, Palme imorgon och en misstänkt gärningsman på Madeleine McCann-försvinnandet.

Jag håller tummarna för att vi veta vem D.B. Cooper och Zodiac-mördaren är innan veckan är slut. Och gärna vad som hände med MH370 också.

Fredde
    Forumledare

Alla vet ju redan att Zodiac-mördaren var Ted Cruz.

Jönsson
    Forumledare

Nå? Vad säger ni om resultatet?

Fredde
    Forumledare

Vad jag förstått kom inte utredningen med några nya bevis, inga nya vittnen, inget mordvapen, de hade ”bara” gått igenom allt tidigare material och bestämt sig för vad de tyckte var rimligast. Vilket inte känns speciellt spännande, och knappast som ett tillfredsställande avslut.

Men kanske är detta inte slutet på följetongen, då det nu snackas om att det borde göras en utredning om mordutredningen, för att ta reda på varför den haft så lite framgång. Så vi kan nog få ytterligare några spännande löpsedlar!

Fredde
    Forumledare

Den senaste tidens nyhetsrapportering från USA får mig att dra mig till minnes en gammal sketch…

Fredde
    Forumledare

Från 1992:

Jönsson
    Forumledare

Det där är så fruktansvärt deprimerande.

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Vad är detta? Har Fredde lyckats lägga vantarna på en DVD-box med den kompletta Batman-TV-serien från 60-talet? Finns det ingen som kan stoppa denna nedriga skurk från att titta igenom alla avsnitt?!

Jönsson
    Forumledare

Jag räknar kallt med en artikelserie med recensioner!

Fredde
    Forumledare

Jag vet inte om jag har det i mig att skriva djupgående artiklar om vartenda avsnitt. Men jag kan åtmistone säga att jag nu har sett det första två avsnitten, och slogs av den märkliga blandningen av mörkt allvar med bisarr 60-talsestetik och humor. Bruce Wayne pratar om hur hans föräldrar blev mördade, och senare misslyckas han med att rädda en kvinna från att dö när hon faller ner i en kärnreaktor. Men samtidigt har vi ju Batmans dansandes på en hipp klubb, och hans kommentar när han ser kvinnan falla till sin död: ”What a way to go-go.”

Andra hödjpunkter:

Robin kan inte gå in på klubben på grund av åldersgräns.

Batman är för full för att köra Batmobilen.

Riddler har en briljant plan för att tvinga Batman att ta av sig sin mask, men när han har Robin fångad bryr han sig inte om att ta av honom masken.

Batman har en Bat-krok i sitt bälte för att hänga upp det avsågade metallgallret framför ett fönster, så att ingen fotgängare ska bli skadad om de kastar ner det på gatan.

En mammut full med frimärken.

Och det är bara den första historian!

Fredde
    Forumledare

Rapport skulle berätta den sorgliga nyheten att ragga-legenden Daddy Boastin’ har avlidit. Tyvärr förstördes det något av att nyhetsuppläsaren inte kunde uttala namnet ordentligt. Det blev mer något i stil med ”Daddy Bustin'”. Vilket känns lite märkligt, då namnet inte är väldigt komplicerat egentligen. ”Boasting” är ju faktiskt ett genuint engelskt ord, som man kan förvänta sig att en nyhetsuppläsare skulle känna till.

Nå, låt oss iallafall minnas Daddy Boastin’ med två av hans stora hits, där vi också får höra hur han själv uttalar namnet.

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 113 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.