Hem Forum Film & TV Dumburken

Detta ämne innehåller 129 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad, 1 vecka sedan.

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 130 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Det var genuint sorgliga nyheter. Jag skall inte påstå att jag har någon vidare koll på mannens karriär men jag älskade fan ”Värsting”.

Fredde
    Forumledare

Han samarbetade också en hel del med Latin Kings, exempelvis avslutar han deras klassiker ”Snubben” på ett väldigt svängigt sätt:

Fredde
    Forumledare

Jönsson
    Forumledare

Lite gamla frågor från arkivet också. Det låter spännande tycker jag! Det vore roligt att se riktigt gamla klipp.

Jönsson
    Forumledare

Det hände!

Fredde
    Forumledare

Jag har insett att det verkar finnas en massiv bit av svensk humor som har gått mig förbi. Varan-TV, Grotesco, Kvarteret Skatan och säkerligen också en massa mer obskyra saker som bara fick en säsong på TV, har jag missat så gott som helt. Jag kan alla uttjatade citat från Nile City, men jag tror att det är därefter det tar stopp.

Men jag tror åtminstone jag är lite bättre på radio-humor, även fast det verkar vara ett mer svåråtkommet medium såhär i efterhand. Bortsett från korta klipp är det svårt att hitta fullständiga avsnitt av gamla P3-humorprogram.

Ande
    Forumledare

Jahapp, det är väl bara att hosta upp lite stålar för att stödja den där Kickstartern känner jag. Backar du Jönsson? Vilken nivå?

Jönsson
    Forumledare

Jag backar på 600kr-nivån. De har ju redan nått sitt mål flera gånger över men det här känns som något man vill vara en del av.

Fredde
    Forumledare

Det har fortfarande inte kommit något nytt avsnitt av Hazbin Hotel, men väl ett nytt avsnitt av spinoffserien Helluva Boss (ganska märkligt att spinoffserien för tillfället har fler avsnitt än huvudserien). Och jag tycker det är aningen bättre än det förra avsnittet. Som vanligt, varning för blodigt våld, sex och grovt språk:

Fredde
    Forumledare

Årets julkalender på SVT utspelar sig (delvis) på ett HVB-hem. Jag gissar att den spelades in långt innan SVT Nyheter bestämde sig för att göra en granskning av HVB-hem med fruktansvärda missförhållanden. Men det gav mig ändå en obehaglig känsla i bakhuvudet.

Fredde
    Forumledare

Kommentar om avsnitt 2 av julkalendern: Jag älskar alltid scenen i tidsresehistorier där resenären frågar någon ”vilket datum är det? Nej, jag menar, vilket år?!”

Det förekommer också en nyhetstidning som heter ”Svenska Darthbladet”. Fyndigt!

Fredde
    Forumledare

Alla fans av Viktor Kasparsson borde gilla årets julkalender, för den utspelar sig delvis på 1920-talet, och det verkar vara minst ett ”gode tid!” per avsnitt.

Jönsson
    Forumledare

Den verkar också anta att folk på tjugotalet var en smula efterblivna.

Fredde
    Forumledare

Jag menar, det är ju en tidsresekomedi för barn, så jag förlåter att många av personerna tar lite väl lätt på att barnen uppför sig uppenbart underligt.

Fredde
    Forumledare

Jag bara älskar årets julkalender mer och mer. Dagens avsnitt börjar med att en person ritar upp en tidslinje för att förklara hur saker och ting hänger ihop…

…och sedan slutar det med en gammal tidningsartikel om en fruktansvärd händelse för länge sedan.

Det är riktigt tungt!

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 130 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.