Hem Forum Film & TV Dumburken

Detta ämne innehåller 128 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 dagar, 6 timmar sedan.

Visar 9 inlägg - 121 till 129 (av 129 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

I dagens avsnitt av julkalendern kastas det många gammaldags förolämpningar, men den som verkligen får bägaren att rinna över är ”knickedick”. Synnerligen grovt språk, eller hur, Jönsson?

Jönsson
    Forumledare

Jag känner mig förolämpad!

Fredde
    Forumledare

Dagens avsnitt av julkalendern är det här, fast med ”Sankta Lucia” istället för ”Johnny B Goode”:

Fredde
    Forumledare

Dagens avsnitt av julkalendern:

”The encounter could create a time paradox, the results of which could cause a chain reaction that would unravel the very fabric of the space-time continuum and destroy the entire universe! Granted, that’s the worse case scenario. The destruction might, in fact, be very localised, limited to merely our own galaxy.”

”Well, that’s a relief.”

Fredde
    Forumledare

Dagens avsnitt av julkalendern:

…fast med ett pepparkakshus.

Fredde
    Forumledare

Jag har börjat titta på den tyvärr aldrig avslutade TV-serien TRON: Uprising igen. Den är fortfarande vansinnigt snygg att se och höra, och jag slogs av att många av actionsekvenserna faktiskt är bättre och mer uppfinningsrika än de i TRON: Legacy. Men det är kanske inte en helt rättvis jämförelse, då Legacy ju etablerade grunderna som Uprising bygger vidare på.

Det är också intressant att jämföra serien med Star Wars Rebels, då Uprising känns lite som en prototyp för den TV-serien. Men det är kanske bara för att de båda i grunden är historier om rebeller som slåss mot stora ondskefulla imperium.

Fredde
    Forumledare

Vi har fått årets första inslag i Rapport om att äta insekter! I det här fallet handlade det specifikt om larver som man äter i vissa delar av Kina, komplett med obehagliga ljud för att man som svensk ska tycka det ser riktigt räligt ut, även om det rent objektivt inte borde vara värre än något annat djur vi stoppar i oss. Vi får se om det blir mer av denna Rapport-tradition under året.

Fredde
    Forumledare

Ytterligare två avsnitt av Helluva Boss, spinoffserien till Hazbin Hotel, har kommit. Och jag tycker att kvaliteten på handlingen och manuset fortsätter gå uppåt från pilotavsnittets förvisso ganska låga nivå. Speciellt avsnitt 2, ”Loo Loo Land” har faktiskt ett genuint känslomässigt djup inblandat bland svordomarna och våldet.

Och det avsnittet har också de bästa musiknummerna hittills, inklusive en snabb parodi på en av låtarna från Hazbin Hotel-piloten!

Fredde
    Forumledare

Jag hade helt missat att det snart ska släppas en tecknad TV-serie baserad på Pacific Rim, med titlen Pacific Rim: The Black. Det är tydligen ytterligare en av Netflix animé-serier (räknas det som animé om det är producerat i USA?), och några av de tidigare av dessa (till exempel de baserade på Castlevania och Devilman) lär vara hyfsade. Trailern är inte väldigt inspirerande (det känns som det saknas lite av den där barnsliga entusiasmen som jag associerar med filmerna), men jag funderar ändå på att försöka se den någon gång, då jag fortfarande har en viss kärlek till Pacific Rim, dess brister till trots.

Visar 9 inlägg - 121 till 129 (av 129 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.