Hem Forum Spel Figurspel

Detta ämne innehåller 57 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 2 månader, 2 veckor sedan.

Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Vad det än är till för är det en teknologi med anor, då den användes redan på kapten Archers tid, av T’Pol. Vilket får mig att misstänka att det kan röra sig om vulcan-teknologi av något slag. Säkerligen har det en mycket logisk funktion.

Fredde
    Forumledare

En annan Warhammer 40,000-crossover:

Jönsson
    Forumledare

Det kändes säkert som att få ett lasersword i hjärtat.

Fredde
    Forumledare

En av de roligaste specialkaraktärerna i Imperial Guard är nog Catachan-soldaten med namnet Sly Marbo. Han är en plågad själ, och den ende som kan prata med honom är officeren Colonel Traupman. Marbo beskrivs som en enmansarmé, och det finns till och med regler för hur en spelare kan använda endast honom medans motståndaren har en hel Warhammer 40,000-armé, som han måste besegra genom att gömma sig om och om igen på krigsfältet.

Och om beskrivningen ovan inte klargjort tillräckligt att han är inspirerad av en annars stackars soldat som inte ens kan få ett jobb att parkera bilar, så finns ju följande illustration av karaktären:

Tyvärr ser inte den egentliga miniatyren ut så väldigt mycket som ni-vet-vem. Jag gissar att Games Workshop inte ville bli stämda.

Fredde
    Forumledare

Hjälpsam information om hur du som medborgare av Imperiet bör uppföra dig vid en tyranid-invasion:

Fredde
    Forumledare

Jag kan inte så mycket om reglerna till Star Wars Armada, men jag kan ändå tolka att innebörden av Darth Vader-kotet verkar vara ”you have failed me for the last time”.

Fredde
    Forumledare

Fantasy Flight har utannonserat en ny starter-låda till sitt spel Star Wars: Legion, baserat på klonkrigen. Så man får reglerna för att spela spelet, plus miniatyrer för klonsoldater och stridsdroider, istället för den ursprungliga lådans rebeller och stormtroopers. Detta tycker jag är intressant då det ger mig ett litet vagt hopp om att det kanske kan komma en klonkrigsbaserad starter-låda till X-Wing en dag också.

Hur lång tid tror ni det tar innan vi får en miniatyr av Jar Jar Binks?

Fredde
    Forumledare

Efter att ha blivit chockad över hur jävla dyrt det skulle vara att köpa allt man behöver för att kunna spela det nya Adeptus Titanicus (runt 1000 kr för en minimal titan-styrka, och sedan reglerna ovanpå det), började jag titta på spelet som Adeptus Titanicus ursprungligen var en reaktion på, BattleTech. Miniatyrerna är kanske inte riktigt lika imponerande, men en starterlåda är betydligt billigare. Reglerna lär bli ganska komplicerade om man vill köra större matcher, men vad jag läst om starterlådan så verkar grunderna ändå hyfsat lättfattliga. Jag är faktiskt lite frestad att köpa startlådan för att testa denna klassiker inom genren. Skulle någon annan vara intresserad att spela med mig om jag gjorde det?

Och även om reglerna sägs kunna bli komplexa så verkar de innefatta betydligt färre tokens och specialtärningar än ett typiskt Fantasy Flight-spel. En annan fördel är att hela slagfältet verkar kunna få plats på mitt bord.

Jönsson
    Forumledare

I nuläget har jag inte alls råd att starta upp något nytt brädspel för mig själv. Jag skulle däremot inte vara ovillig att spela en omgång någon gång ifall jag fick låna en armé.

Fredde
    Forumledare

Startlådan kommer med allt som behövs för två arméer (två plastminiatyrer, och ett antal andra ”miniatyrer” i form av pappersbrickor), så det kan räcka med att spela med den. Jag skulle troligtvis inte investera i någon armé utöver startlådan, för mig känns det mest som en spelhistorisk kuriositet (vad jag förstått är reglerna i den senaste utgåvan inte väldigt annorlunda från de ursprungliga reglerna) som kan vara kul att testa lite. Jag ska fundera på saken.

Fredde
    Forumledare

Som ett tillägg till blogginlägget om inkvisitorer, så är här den kanske bästa inkvisitorn av dem alla, från den första utgåvan av Warhammer 40,000: Obiwan Sherlock Clousseau.

Ibland är Games Workshop något subtila med vad som är deras inspirationskällor. Ibland inte.

Jönsson
    Forumledare

”Jag skall hitta på det mest fanfic:iga namnet någonsin!”

null

Fredde
    Forumledare

Några andra av inkvisitorernas många följeslagare inkluderar Jokaero, en utomjordingsras som instinktivt kan bygga extremt avancerad teknologi, och ser ut som, ja…

Och sedan finns Imperiets extremt tuffa poliser, kallade Adeptus Arbites. De är domare, jury och bödel i ett. Faktum är att man skulle kunna säga att de är lagen.

Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.