Hem Forum Spel Figurspel

Detta ämne innehåller 69 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad, 1 vecka sedan.

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 70 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Ska man vara helt rättvis får man ju faktiskt mer än dubbelt så många miniatyrer i Aeronautica Imperialis-boxen än i X-Wing-boxen (fast man får klistra ihop och måla dem själv). ”Problemet” är väl då snarare att spelet inte är designat för att spelas med endast ett fåtal miniatyrer såsom X-Wing är. Och för att vara ytterligare rättvis har Fantasy Flight också ett flertal andra spel med dyrare starterboxar (både Star Wars Armada och Star Wars Legion verkar ligga på runt 800 kr).

Jag kommer kanske avvakta lite och se om Aeronautica Imperialis får några expansioner (det hade varit coolt med exempelvis Space Marine- eller Eldar-flygplan). Hade du kunnat tänka dig att spela det om jag skulle köpa starterboxen någon dag?

Fredde
    Forumledare

Dark Eldar har äran att vara den enda Warhammer 40,000-armé att omnämnas i en serie av Jan Berglin:

Jönsson
    Forumledare

Fint att se att Berglin är noga med namnen. Känns som att skämtet blir vassare av att han är så specifik.

Fredde
    Forumledare

På temat kan också nämnas det extremt bisarra tillfället då den helylleamerikanska, gulliga och barnvänliga dagstidningsserien ”Family Circus” hade följande skämtteckning med en extremt specifik Warhammer 40,000-referens:

Nej, den är inte photoshoppad på något vis.

Fredde
    Forumledare

Denna fantastiska dikt kräver både att man vet vad en Eversor Assassin är, och att Space Wolves har en specialkaraktär kallad ”Njal Stormcaller”, som har en cyborg-korp:

Fredde
    Forumledare

Nu har orkerna varit ute och plundrat igen!

”Use da WAAAGH!, Luke.” – Orki-Wan Kenobi

Fredde
    Forumledare

Nu har jag skrivit ett blogginlägg om alla de huvudsakliga Warhammer 40,000-arméerna. Som ett komplement tänkte jag här visa hur deras rymdskepp ser ut, från spinoff-spelet Battlefleet Gothic (ett spel som tyvärr inte säljs längre).

Imperiet har skepp som liknar stora katedraler, men med lite inslag av skepp från antikens Grekland. Besättningen på bryggan inkluderar givetvis en Kommisarie som inte tvekar att avrätta kaptenen om hen skulle fega ur.

Space Marines har något biffigare skepp. Intressant nog är majoriteten av dess besättning inte Space Marines, då det skulle vara slöseri att använda genetiskt modifierade supersoldater till att ladda torpeder och övervaka datorskärmar.

Chaos använder sig av korrumperade Imperie-skepp av äldre modell, som tenderar att se något spetsiga ut.

Orker har skepp som ser ut litegrann som vildsvin. De har också skepp som är specialbyggda för att ramma fienden!

Eldar-skepp är givetvis mycket eleganta, snabba, med avancerade vapen, men väldigt klena. Istället för energisköldar har de hologramsköldar som gör dem svårare att träffa.

Tyranids skepp är likt allt annat hos dem stora levande organismer, inklusive de ”Hive Ships” som slukar allt liv på planeter.

Necrons har extremt kraftfulla skepp, inklusive deras mäktiga ”Tomb Ships”.

Tau-skepp är lika avancerade som deras övriga teknologi, och som en bonus innehåller deras flottor också skepp från andra utomjordingar som gått med i Tau-Imperiet.

Jönsson
    Forumledare

Jag gillar att många av skeppen ser väldigt klumpiga ut. De påminner mig om Nostromo från Alien. Stora monstruösa skepp designade helt utan aerodynamik i åtanke.

Fredde
    Forumledare

Kanon säger att de flesta skeppen är flera kilometer långa, och Imperiets skepp lär ha hela befolkningar av besättningar som levt hela sina liv i skeppen, omedvetna om universum utanför.

Fredde
    Forumledare

Jag känner att jag måste komma med en rättelse: I ett av mina inlägg skrev jag att det inte finns några officiella miniatyrer av kvinnliga soldater i Imperial Guard. Det stämmer inte, då det finns åtminstone två kvinnliga soldater i specialskvadronen ”Schaeffer’s Last Chancers”. De har till och med namn, nämligen ”Rocket Girl” (längst upp till vänster) och ”Warrior Woman” (i mitten på övre raden):

Men jag tycker ändå att det borde finnas fler kvinnliga Imperial Guard-miniatyrer!

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 70 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.