Hem Forum Film & TV Film på bio

Detta ämne innehåller 19 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 månader, 3 veckor sedan.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Kommer ni ihåg skämtet om att Sonic-filmen skulle få en patch innan den släpptes?

Cats-filmen kommer få en patch efter att den släpptes.

Jönsson
    Forumledare

Cats är en säregen sorts underhållning. Jag menar på att musikalen är fantastisk. Jag såg den för något år sedan och blev oerhört positivt överraskad. Men en del utav det som gör den så fantastisk är att den framförs just på scen. Kostymerna och de koreograferade rörelserna och dansen i sig är gjort för att påminna publiken om katter snarare än för att faktiskt på riktigt försöka se ut som katter tror jag. Skillnaden kan verka hårfin men det är den som i mitt tycke gör att Cats funkar.
    Cats är också uppriktig. Det går inte att göra Cats med glimten i ögat eller med en känsla att man kanske är lite för bra för Cats men att man gör det för att man är cool (se Harrison Ford i Star Wars för ett exempel på vad jag menar) utan man måste göra det fullt ut och mena det helt och hållet. Från vad jag kan se på filmens trailers verkar det som att detta inte riktigt är fallet i filmversionen. Den verkar snarare blanda genuina rollporträtt med komiska blinkningar och ett hårt tryck på kändisarna bakom kattsminket. Det tror jag också är en anledning till att det inte funkar.

Och inget ont om James Corden men det finns bara EN Bustopher Jones;
    null
    och han heter Brian Blessed.

Fredde
    Forumledare

Vad jag har hört verkar det som att Cats-filmen kommer bli något i stil med Rocky Horror Picture Show, alltså en kommersiell flopp som folk bara går och ser för att gapskratta åt i salongen.

Jönsson
    Forumledare

Frågan är om den sen också blir en kultklassiker. Jag skall säga att jag är riktigt sugen på att se den bara för att se hur illa det är.

Fredde
    Forumledare

Jag vet att vi klagar på 3D-filmer titt som tätt, men det här fick mig att åtminstone respektera dem på ett sätt:

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.