Hem Forum Film & TV Ghostbusters

Detta ämne innehåller 12 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 9 månader, 3 veckor sedan.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Tänkte starta en Ghostbusters-tråd, egentligen bara för att länka till den långa, märkliga, hemska och sorgliga historien om Norbert Grupe, alias Wilhelm von Homburg, alias Vigo av Karpaterna (varning för prat om våldtäkt).

Fredde
    Forumledare

Jag gillar den nya Ghostbusters-trailern, faktiskt. Skönt att se att de fortfarande har en sexig sekreterare med glasögon.

Jönsson
    Forumledare

Jag tyckte inte om den. Jag tror fortfarande att filmen kan bli rolig, men trailern var inte alls bra. Mycket skrik och hela två gags där spöket kräker på en huvudperson. Jag håller tummarna för att trailern är missvisande.

Fredde
    Forumledare

Jönsson
    Forumledare

Herregud. Det där är ju bara frustrerande att lyssna på!

Fredde
    Forumledare

Jag tycker det är skitkul. Speciellt ”Sleeping makes me feel good” med Ray Parker Jr’s huvud ovanpå Sigourney Weavers kropp.

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Idag på jobbet upptäckte vi att det fanns ett antal varor som inte stod inskrivna i lagret, trots att de låg på hyllorna, så kallade ”spök-varor”. Så jag frågade naturligtvis mina kollegor var man skulle ringa för att lösa ett sådant problem. Men de fattade inte alls vinken. Jag är mycket besviken på dem.

Jönsson
    Forumledare

Låt inte dig stoppa dig från att göra referenser när du pratar. När folk väl plockar dem är det väl värt alla gånger de missat chansen.

Jönsson
    Forumledare

Så, till sommaren nästa år kommer Ghostbusters III.

Huvudrollerna är inte castade än, men Bill Murray, Dan Aykroyd och Ernie Hudson kommer att reprisera sina roller från originalen, nu som biroller. Jason Reitman – son till originalfilmernas Ivan Reitman – kommer att skriva manus och regissera. Filmen kommer att helt ignorera rebooten från 2016.

Precis så här vill jag att en teaser för en ny Ghostbusters-film skall se ut. Den spelar på samtliga nostalgisträngar men det skiter jag i. Ghostbusters är vansinnigt nostalgiskt för mig och det är precis så som jag vill se en ny film. Blir resultatet bra? Det återstår att se. Jag kommer att se den på bio i varje fall.

Jag är hyfsat säker på att detta var en del i Sonys onda plan från början. På samma sätt som Coca Cola tog bort sin originalsmak under en kort period bara för att återintroducera den senare, vilket ledde till massivt ökad försäljning.

Jag hatade inte rebooten, men jag skall inte låtsas som att jag tyckte att den höll hela vägen heller. Redan vid andra ”tittningen” tappade jag snabbt intresset och det räckte inte att filmen var välspelad, för varken humorn eller skräcken från originalen funkade en andra gång. Jag är på så vis glad att rebooten inte får någon uppföljare men jag är samtidigt också lite nyfiken på vad uppföljaren hade kunnat bli med ett bättre manus och bättre regi.

Fredde
    Forumledare

Jag måste säga att jag faktiskt är besviken över att 2016-filmen inte får någon uppföljare. Om handlingen hade sina brister gillade jag ändå de fyra huvudpersonerna, och hoppades att de skulle få möjlighet att reprisera rollerna i en bättre film. Det känns också lite märkligt att denna nya reboot görs så nära inpå den förra, det brukar väl ändå vanligtvis gå lite längre tid mellan reboots? Det enda liknande exemplet jag kommer på spontant är nog Hulk-filmerna.

Jag kommer aldrig att glömma Holtzmann.

Jönsson
    Forumledare

Det är precis därför jag tror att detta var ett planerat drag. Nu låter jag väldigt konspiratorisk men jag tror på riktigt att detta var ett överlagt beslut. Ghostbusters 2016 tjänade en hel del pengar och publicitet och drog folk som annars inte hade sett den till biograferna. Nu drar uppföljaren de gamla fansen tillbaka. De är onda genier!

Fredde
    Forumledare

Transformin’ makes me feel good.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.