Hem Forum Film & TV Kommande film

Detta ämne innehåller 75 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 veckor sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 76 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Jag har sett åtminstone två trailers för filmer nu där trailern har en liten ”inledning” med klipp från trailern, innan trailern börjar. Mycket märkligt, och mycket irriterande. Den ena var för The Predator, den andra för nästa Mission: Impossible-film:

Det roar mig att trailern verkar antyda att Tom Cruises karaktär, Ethan Hunt, kanske börjar bli lite trött på att han i så gott som alla filmer måste gå under jorden och rentvå sitt namn efter att ett uppdrag gått snett, eller en mullvad infiltrerat hans organisation. Impossible Mission Force framstår mer och mer som en tämligen inkompetent spionorganisation, med massor med infiltratörer, läckor, bittra ex-agenter och misslyckade uppdrag, som bara lyckas rädda världen genom en stor portion tur. Kanske det är en (oavsiktlig?) underliggande kritik mot just spionorganisationer?

Jönsson
    Forumledare

Ja, sådana små snuttar innan trailern börjar är riktigt störiga. Många trailers har dem nuförtiden. Jag tyckte ändå snuttarna i början av dessa två var jämförelsevis korta.

Jag kan tänka mig att se The Predator om så bara för att Keegan-Michael Key är med i den. Men varför måste den heta The Predator? Det är så tydligt att det är en uppföljare av något slag. Bara döp den till något annat. Sätt en jävla siffra eller en jävla undertitel eller vad som helst.

Fredde
    Forumledare

Trailern till nästa Transformers-film verkar förvånansvärt nog indikera att den är betydligt annorlunda från Michael Bays röriga actiontrams. Det verkar snarare vara en kombination av Transformers med Järnjätten. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att se den.

Det är också ytterligare en trailer med det störiga ”nu kommer trailern!”-introt.

Jönsson
    Forumledare

Jag blev också lite lockad faktiskt. Jag skäms, men det blev jag.

Jönsson
    Forumledare

Det släpptes nyligen ett gäng bilder från den kommande Aquaman-filmen. Jag vet att jag blivit bränd på varenda jävla DC-film på senaste men jag måste säga att jag tyckte om dem. De gav mig hopp om att filmen kanske rent av blir lite bra.

Bilderna kan för tillfället ses här.

Jönsson
    Forumledare

Lösa rykten talar för tillfället om att ett cinematiskt universum baserat på Lovecrafts verk är i startgroparna. På 80- och 90-talet gjordes ett gäng mer eller mindre trogna filmatiseringar utav Lovecrafts berättelser, en del av vilka idag lever vidare som kultfilmer. Den stora majoriteten av dem var dock inget vidare bra och fokuserade mer på ”gore” än på den krypande skräck som Lovecraft just var så bra på.
    Den första filmen i detta filmuniversum verkar vara en remake på filmen Castle Freak, som i sig är en adaptation utav novellen The Outsider.
    Castle Freak är en rent ut sagt skitdålig film, som bara lånar vissa aspekter utav novellen den är baserad på. Istället för att vara en introspektiv skräckhistoria är det snarare en rätt så klassisk monsterrulle där en familj hemsöks av ett monster i slottet de hyrt. Trots Jeffrey Combs i huvudrollen är den bara skräp.
    Jag är inte helt säker på hur man skall bära sig åt för att på ett bra sätt filmatisera The Outsider, eller om det ens går. Däremot är jag öppen för fler Lovecraft-filmer om de görs ordentligt.

• Det här svaret redigerades 1 år, 5 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

När jag funderar på det vore det kanske passande med ett cinematiskt Lovecraft-universum eftersom Lovecraft var en av de tidigaste författarna som försökte sig på att skapa ett någorlunda övergripande universum/mytos kring sina historier (även om det ofta var tämligen löst och osammanhängande). Det finns potential, men också mycket som kan gå fel.

Kan vi bara få en enda välgjord Hollywood-adaption av en Lovecrafthistoria, med stor budget, hade jag varit nöjd.

Jönsson
    Forumledare

Guillermo del Toro har tydligen arbetat i många år på en högbudgetversion utav At the Mountains of Madness dessvärre utan någon större framgång. Om denna nyversion utav Castle Freak tjänar bra med pengar kanske en studio vågar backa del Toros projekt. Jag tror att han om någon skulle kunna göra Lovecraft riktig rättvisa på film.

Fredde
    Forumledare

En ny Jönssonligan-film är på gång, med helt nya skådespelare. Jag tycker det är lite synd att de inte gick vidare med skådespelarna i den förra, med ett bättre manus tyckte jag de hade potential (speciellt Alexander Karim).

Nu blir det Henrik Dorsin, Ankan Johansson, David Sundin och Hedda Stiernstedt istället. Vilket ju inte måste vara helt fel. Jag har nog inga förväntningar åt ena eller andra hållet förrän jag vet mer än vilka skådisarna är.

Jönsson
    Forumledare

En trailer för den kommande filmatiseringen av DC:s Captain Marvel – som nuförtiden bara heter Shazam!.

Den verkar rätt larvig men jag ser inte nödvändigtvis det som något dåligt. Jag vågar nästan hoppas på en kul film!

• Det här svaret redigerades 1 år, 4 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Det var nog för mycket att hoppas på en filmadaption av C. C. Becks ursprungliga härligt barnsligt sagolika Captain Marvel, så jag blir nog nöjd om det ”bara” är en modern superhjältefilm med humoristiska inslag.

Jönsson
    Forumledare

Skådespelaren som skall spela trollkarlen Shazam (Djimon Hounsou) skall även spela någon som kallas The Fisherman King i Aquaman. Det har spekulerats att denne Fisherman King är någon slags pastisch av den mytiska Fisher King från Arthur-legenden. I så fall är det möjligt att DC jobbar på någon slags koppling mellan alla magiska väsen i dess universum. Det tycker jag låter ganska intressant – även om jag tänker vara väldigt försiktig med att hoppas överhuvudtaget. Tänk om Hounsou också får ikläda sig några andra magiska skepnader? Phantom Stranger? Nabu? The Spectre?

Fredde
    Forumledare

Det viktigaste är ju att Black Adam ska spelas av Dwayne Johnson!

Fredde
    Forumledare

Första bilden från nästa Terminator-film (som tydligen ska ignorera alla filmer förutom de två första i serien):

Och ja, det är Linda Hamilton längst till höger. Om filmen handlar om hur Sarah Connor, en ung tjej hon träffar och lär upp, och en kvinnlig terminator, tillsammans bankar skiten ur Arnold Schwarzenegger, så är det inte mig emot.

Jönsson
    Forumledare

Det där låter som en film jag definitivt kan tänka mig att se!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 76 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.