Hem Forum Film & TV Kommande film

Detta ämne innehåller 75 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 dagar, 1 timme sedan.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 76 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Jag tror tyvärr inte det. Men jag kommer att se och älska filmen ändå.

Fredde
    Forumledare

Det måste finnas en intressant historia bakom varför Sonic the Hedgehog fått en live action-film som ser ut så här.

Jag menar, det skulle inte förvåna mig om folket som jobbar med den här filmen någon gång längs vägen insåg att det höll på att gå åt helvete, men samtidigt ville de inte dra sig ur när de redan lagt ner så mycket tid och pengar på den.

Jönsson
    Forumledare

Jag hade missat att du hade delat denna pärla, Fredde.

Jag tror aldrig jag har blivit så avtänd på en film så snabbt som när jag såg den här trailern.

Jag menar…

JÄVLAR!

Fredde
    Forumledare

Det enda som möjligtvis skulle kunna göra mig lite intresserad är precis på slutet av trailern, när det blinkar förbi en bild av Robotnik som ser helt annorlunda ut från resten av hans framträdande i trailern, med en bakgrund som ser ut som en fantasivärld. Det känns åtminstone lite trognare spelen.

Frågan blir då hur mycket av filmen som kommer utspela sig i våran värld, och hur mycket som eventuellt utspelar sig i Sonics värld. Med tanke på att trailern lägger fokuset på ”verkligheten” blir jag inte särskilt hoppfull.

Jönsson
    Forumledare

Det kan vara så att trailern är medvetet missvisande. Sådant händer relativt ofta. Med det sagt känns det för mig som att någon på marknadsavdelningen hört om det otroligt varma mottagandet som trailrarna till filmatiseringen av Detective Pikachu och bara beslutat sig för att kopiera det. Fast sämre.

Jag håller dock med om att jag gillar den där sista bilden. Jag tror definitivt mer på en Sonic-film som utspelar sig på Möbius eller vad nu Sonics hemplanet brukar heta.

Jönsson
    Forumledare

Sonicfilmen skall nu ha premiär i februari nästa år istället för i höst eftersom reaktionerna på trailern var negativa. Filmens regissör har uttalat sig på twitter och sagt att han tagit till sig den kritik som fansen givit honom och att han skall göra lämpliga ändringar.

Jag är inte säker på att jag gillar att arga fans kan påverka en film på det viset innan de ens har sett den. Visst, majoriteten av kritiken röde ju Sonics design men en trailer är inte den slutgiltiga filmen. Personligen tyckte jag visserligen inte att designen var snygg men det var absolut inte den nydesignade Sonic som var det störts a problemet i trailern. Jag ser hellre att de reparerar den till synes riktig dåliga storyn och de ännu sämre skämten. Men som sagt, det är en smula oroväckande att arga nördar på internet nu kan ändra en ännu icke utkommen film bara genom att klaga riktigt ordentligt. Med andra ord har surpuppor på internet plötsligen fått bekräftat att deras sura kommentarer lyssnas på. Det kan omöjligen vara bra. Tänk om studion hade lyssnat när folk (däribland jag) var som argast över att Heath Ledger skulle spela Jokern?

Fredde
    Forumledare

Det känns i och för sig som att de övergripande problemen med filmen, utöver de rent visuella, inte är sådant som går att ”fixa” i efterhand utan att spela in en helt ny film, med en helt annan handling (om nu trailern är en indikation på filmens utformning). Och oavsett hur mycket nördar gnäller tror jag inte att någon filmstudio skulle vilja gå så långt för att tillfredsställa dem.

Skämtet på allas läppar är annars att Sonic-filmen är den första riktiga TV-spelsfilmen, eftersom det nu ska komma en patch till den.

Jönsson
    Forumledare

Det är ett bra skämt!

Men jag är inte alls säker på att det där stämmer. Testpublikers reaktioner har ändrat många filmer under åren. Både Little Shop of Horrors och I am Legend fick lyckliga slut efter att testpublikerna ogillade originalsluten. Rogue One och Solo fick massiv av nya scener efter att olika studioöverhuvud sett filmerna och ogillat vart de var på väg. Samma sak hände med Justice League efter att studion upptäckte att nördarna föredrar färgglada och roliga superhjältefilmer framför slagsmål i grått. Det är inte ovanligt för en studio att slänga mer pengar på ett projekt – inte för att filmen skall komma att anses som bättre utan för att se till att tillräckligt många går och ser den innan det blir allmän kännedom att filmen är skräp.
    Jag tror iofs att du har rätt i att studion inte kommer att spela in nya scener i det här fallet utan att de primärt kommer att fokusera på att ge Sonic hans traditionella öga-med-två-ögon-i, så att fansen blir nöjda med nästa trailer

Fredde
    Forumledare

Mitt problem (och jag tror många andras problem) med filmen såsom den framställs i trailern är den grundläggande handlingen med Sonic på äventyr i den verkliga världen (och inte som i Detective Pikachu, där det är spelets värld som framställs på ett verkligt sätt), tillsammans med en människa. Och jag tror inte att det går att fixa bara genom att klippa och och lägga till/dra ifrån scener. Fast jag är nästan frestad att se dem försöka, för jag föreställer mig att resultatet skulle bli en fullständigt bisarrt dålig film, till skillnad från den nuvarande bara tråkigt dåliga filmen.

Samtidigt ska sägas att jag egentligen inte är någon stor Sonic-nörd, så även om filmen skulle vara bra skulle jag troligtvis inte se den. Jag är kanske inte rätt person att kritisera den, annat än som en TV-spelsfilm i allmänhet.

Jönsson
    Forumledare

Jag tror du har helt rätt. Jag är inte heller något speciellt stort Sonicfan. Det enda jag egentligen någonsin gillat med Sonic var den där TV-serien som bara fick en säsong där Urkel gjorde rösten till Sonic. Och den var visserligen bra men knappast felfri. Den använde dock koncepten från spelen på ett betydligt snyggare sätt än vad den här trailern antyder och jag vill minnas att den hade ett hyfsat snyggt budskap rörande miljöförstöring och industrialisering. Jag säger hyfsat för att serien var en produkt utav nittiotalet och jag tror att det var lag på att alla tecknade TV-serier skulle ha ett miljöbudskap på den tiden.

EDIT: Men varför jamar han som en katt? Han ser inte ut som en katt.

• Det här svaret redigerades 5 månader, 3 veckor sedan av  Jönsson.

Ande
    Forumledare

Jag ska nog se den. Jönsson, du kan få titta på medan jag tittar på den om du vill.

Jönsson
    Forumledare

null

Jönsson
    Forumledare

Så… Cats är en scenmusikal som är betydligt bättre än jag trodde den skulle vara. Handlingen är inget att tala om men spektaklet, sångerna och texterna är definitivt värda en lyssning. Jag blev positivt överraskad när jag såg den på scen för första gången för något år sedan. Det jag absolut inte tänkte när jag såg den var att den nog skulle göra sig bättre som film.

Detta vidhåller jag fortfarande.

Fredde
    Forumledare

De har ju verkligen fått med en himla massa kända skådisar (även om jag inte är säker på hur bra de är på att sjunga). Den stora frågan är ju annars kostymerna, det verkar inte som att de gör sig lika bra i en film som i en scenföreställning, även om jag inte kan säga riktigt varför. Det ser bara märkligt ut på något sätt.

EDIT: När jag tänker efter så borde det kunna vara bättre, med tanke på att Pelle Svanslös-julkalendern såg bättre ut (med vad jag antar var en mindre budget).

Jönsson
    Forumledare

Min tjej föreslog en animerad film med betydligt mer realistiska katter. Jag håller med henne om att det borde bli betydligt sötare.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 76 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.