Hem Forum Film & TV Kommande film

Detta ämne innehåller 72 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 vecka sedan.

Visar 13 inlägg - 61 till 73 (av 73 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Marvel annonserade nyligen ut de första tio filmerna och TV-serierna i sitt fas 4. Intressant nog ingick inte Fantastic Four i detta trots att Disney nyligen köpte upp Fox. Ryktet säger att Fyran nämndes men inte mer än så. Gissningsvis för att presenteras under andra halvan av fjärde fasen om några år.
    För mig var de två mest intressanta sakerna som kom upp dels titeln på nästa film om Doctor Strange;
    null
    Doctor Strange in the Multiverse of Madness skall vara en skräckfilm och jag gissar bara nu men jag antar att den kommer att vara Lovecraft-inspirerad. Jag tycker att det låter oerhört spännande!

Det andra var att Thor skall få ännu en uppföljare men att i denna så skall hammaren och krafterna överlämnas till Jane Foster – Thors ex från de första två filmerna som skrevs ut ur handlingen när Natalie Portman inte längre ville vara med.
    null
    Nu ser det ut som att hon ändrat åsikt i frågan och det gör mig mycket glad. Det kommer att bli riktigt fräckt tror jag.

DC utannonserade inte så mycket roliga saker. Främst vad jag kunde finna var en animerad ”barnförbjuden” serie om Harley Quinn.

Barnförbjuden för att det verkar som att huvudpersonen svär ibland.
    Jag tycker rysligt mycket om karaktären Harley Quinn och jag är glad att DC använder henne men jag är inte säker på att de fattar varför folk tycker om henne. DC verkar verkligen vilja ha en egen Deadpool och Harley har liksom fått fylla den rollen på senaste. Serien ser hyfsat kul ut – kanske en inte fullt så allvarlig take på DC:s lite mer obskyra och tramsiga sidor – men av trailern att döma verkade animationen riktigt dålig. Jag tror dock jag kommer att ge serien en chans.

Fredde
    Forumledare

Animationen i Harley Quinn-trailern får mig av någon anledning att tänka ”Family Guy, fast med superhjältar”.

Fredde
    Forumledare

Jag hade helt missat att den nya (troligtvis sista?) Rambo-filmen snart ska komma.

Å ena sidan är jag nyfiken på om den kommer att ge några nya perspektiv på Rambos trasiga själ. Å andra sidan verkar det vara en film om hur Rambo åker till Mexiko för att rädda en flicka från mexikanska drogkarteller (och enligt trailern verkar han också försvara sitt egna hus från mexikaner), så risken är nog ganska stor att det är en film som Trump-väljare kommer att gilla. Men ”Rambo-film tilltalar den amerikanska högern” är ju knappast något nytt.

Jag tycker dock det är synd att det tydligen inte är den ursprungliga idén för Rambo V, som skulle ha gått ut på att Rambo slogs mot ett genetiskt framställt monster.

Jönsson
    Forumledare

Det hade varit roligt om filmen visade sig vara sevärd men jag skall erkänna att det var längesedan jag blev så ointresserad utav av en film efter att ha sett en trailer.

Fredde
    Forumledare

Det faktum att han inte är långhårig får det att kännas mer som ”en film med Stallone” än ”en film med Rambo”.

Jönsson
    Forumledare

Jag är taggad på en film om Birds of Prey och jag är glad för att Margot Robbies Harley Quinn för en chans till men av den här trailern att döma verkar det som att själva Birds of Prey blivit lite bortglömda. Jag kan knappt utröna vem som skall vara vilken bird.
    Håller dock tummarna. Varje lyckad DC-film är ett litet, litet steg närmre en JSA-film.

Fredde
    Forumledare

Jag tycker nästan att om de nu så gärna vill göra en Harley Quinn-film, gör det då. De behöver inte ha Birds of Prey som en ”ursäkt”. Men de kanske kommer med en annan trailer längre fram där de andra fåglarna medverkar mer.

Jönsson
    Forumledare

Extra synd är att filmen länge bara var utannonserad som en Bird of Prey-film. Harley lades till i titeln ganska sent. Varför de gjorde det är lite oklart men jag gissar att det har att göra med att DC verkligen vill visa att Harley är deras stora karaktär. Jag älskar Harley men jag misstänker att folk snart kommer att börja tröttna på henne. Som Deadpool.

Fredde
    Forumledare

Jag håller tummarna för att hennes ursprungliga kostym kommer att refereras vid något tillfälle.

Jönsson
    Forumledare

Det gör den i Suicide Squad i varje fall.

null
    Och nu kommer det en ny Suicide Squad som också skall heta Suicide Squad med typ samma skådespelare. Och den är inte helt en uppföljare och inte helt en reboot men Nathan Fillion skall vara med, så det måste vara åtminstone lite positivt.

Fredde
    Forumledare

Jag hatar när de inte kan bestämma sig för om en film är en uppföljare eller en reboot.

Jönsson
    Forumledare

Det verkar dock som att Birds of Prey är en uppföljare till Suicide Squad. I en värld där Batman har försvunnit sedan Justice League! Detta är för att ett helt gäng av de Gotham-baserade skådisarna har hoppat av sina roller, däribland Ben Affleck.

Fredde
    Forumledare

När jag nu senast var på bio gick det åtminstone tre trailers som verkar vara en blandning av scener från filmen och skådespelarna och regissören som pratar om vilken bra film det är och hur mycket de hoppas att jag ska se den. Jag hoppas inte det blir en trend, för det känns ganska fånigt. En bra trailer kan sälja en film på egen hand, utan att någon säger ”kolla vilken bra film!”

Visar 13 inlägg - 61 till 73 (av 73 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.