Hem Forum Film & TV Kommande film

Detta ämne innehåller 86 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 2 veckor sedan.

Visar 12 inlägg - 76 till 87 (av 87 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Den nya Sonic-trailern får mig att tycka att det nu bara ser ut som en medioker film, till skillnad från tidigare då den verkade vara nära ”so bad it’s good”. Så jag är inte lika intresserad av den längre. Inte för att jag var speciellt intresserad att se den ursprungligen, men jag var åtminstone fascinerad av dess dålighet.

Black Adam-postern ser ganska allvarlig ut, och Black Adam är ju (åtminstone i modern tappning) en ganska allvarlig karaktär. Men jag hoppas ändå att filmen har en del humor i sig, kanske något i stil med en parodi på mörka superhjältefilmer. Vad jag vet har The Rock aldrig gjort någon 100% superallvarlig karaktär, det finns alltid något grundläggande komiskt om man har honom i huvudrollen.

Fredde
    Forumledare

Eftersom jag blivit mer och mer förälskad i DC-serier från 80-talet blev jag väldigt taggad av trailern till Wonder Woman 1984, speciellt eftersom storskurken tydligen är Maxwell Lord. Jag hoppas att Ronald Reagan får ett cameo.

Jag är dock inte helt säker på om jag gillar återupplivandet av Steve Trevor. Men det återstår att se hur det hanteras i filmen.

Jönsson
    Forumledare

Jag är så löjligt taggad på den här filmen. Jag tror att det var för att Wonder Woman var den första lilla ljusglimten i det stora gråa molnet som var DC:s filmer. Eller så är det för att jag älskar Gal Gadot som Fredde älskar Dwayne Johnson. Ingen vet.

Jönsson
    Forumledare

På tal om kommande film. Här är trailern jag hade velat se 2016.

En del har sagt (kanske rätteligen) att den känns mer Spielberg eller Abrahams än Ghostbusters och det kan jag inte säga emot. En del har också sagt att den ser lite tradig ut. Det vet jag dock inte om jag håller med om. För mig ser den ut att vara precis det jag önskat mig. Det återstår att se om den levererar.

Fredde
    Forumledare

Det ser definitivt inte ut som någon av de tidigare Ghostbusters-filmen vad gäller tonen. Ingen sarkasm eller ironi, och få skämt överhuvudtaget. Bara en barnslig förundran över något fantastiskt. Men det är absolut ingen kritik, jag blir väldigt intresserad av denna väldigt annorlunda tolkning av filmserien. Kanske den kan jämföras med exempelvis Bumblebee, i meningen ”en helt annorlunda ton från tidigare filmer, på ett lockande sätt”.

Jag är också glad att det fortfarande verkar vara några busters som är tjejer.

Jönsson
    Forumledare

Okej, det finns en hel del saker att säga om att försöka filmatisera Colour out of Space i färg och med Nicholas Cage i huvudrollen men denna film kommer alltså att gå på bio i Sverige. Jag ser det som min skyldighet att visa Filmstaden att jag vill att de tar in mer film i den här stilen.

Jag kommer att se skiten.

Fredde
    Forumledare

Var inte det ett skämt i Discworld? ”Det var en helt ny, obeskrivlig färg… typ lila”.

Jönsson
    Forumledare

Jag undrar varför färgen alltid är lila. Tänker se filmjäveln ändå.

Fredde
    Forumledare

Richard Stanley har sagt att Color out of Space är tänkt att vara den första filmen i en trilogi, med en adaption av The Dunwich Horror som nästa film. Jag är väldigt nyfiken på hur den kommer att bli. The Dunwich Horror är en aningen mer ordinär skräckhistoria med ett något mindre pessimistiskt slut (hjältarna besegrar monstret), men efter att ha sett Color out of Space är jag säker på att Stanley kan göra den riktigt jävla läskig ändå.

Jag är också nyfiken på om han kommer få tag på någon annan skojig karaktärsskådespelare likt Nicholas Cage. En Lovecraft-film med Woody Harrelson? J.K. Simmons? Bill Murray? Samuel L. Jacksson? Laura Dern?

Vin Diesel?

Jönsson
    Forumledare

Efter att ha sett Color out of Space har Stanley mitt fulla förtroende att göra fler Lovecraft-filmatiseringar. Jag hade blandat hop honom med Stuart Gordon som ligger bakom många utav de tidigare filmatiseringarna av Lovecrafts verk (inga av vilka är särskilt bra) så jag var först lite osäker men nu är jag helt ombord. Jag ser gärna att han ger sig an exempelvis The Whisperer in Darkness eller min personliga favorit Cool Air också.

Fredde
    Forumledare

Cool Air är en bra historia, men jag är inte säker på om den skulle fungera som långfilm, då skräcken i huvudsak kommer från det stora avslöjandet på slutet. The Whisperer in Darkness har potential. The Case of Charles Dexter Ward, eller The Haunter of the Dark skulle också vara intressanta. Min favorit The Shadow Out of Time skulle nog dock vara förbaskat svår att göra film av.

En sak jag hört är idén att karaktären Ward Phillips skulle vara återkommande i alla tre filmerna i trilogin, högst troligt mer och mer nedbruten efter att han får bevittna mer och mer hemskheter. Jag gillar den idén, speciellt eftersom det förhoppningsvis får gamle rasist-Lovecraft att snurra några välförtjänta varv i graven.

Jönsson
    Forumledare

Den här filmen är jag grymt sugen på att se. Inte nog med att Tove Janssons Mumintroll är stora personliga favoriter men hennes livsöde var rysligt intressant i sig självt.

Visar 12 inlägg - 76 till 87 (av 87 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.