Hem Forum Film & TV Kommande film

Detta ämne innehåller 103 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 2 veckor, 6 dagar sedan.

Visar 14 inlägg - 91 till 104 (av 104 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Vi lever definitivt i märkliga tider, när DC stolt släpper trailers endast bestående av tecknade stillbilder. Jag fattar att de måste göra det, men det känns ändå mycket märkligt.

Pattman-trailern verkar inte tyda på något som vi inte sett otaliga gånger i Batman-filmer vid det här laget, tyckte jag. ”Tänk om Batman var mörk och våldsam!” känns inte så nyskapande. Men jag är ändå nyfiken på att se en mörk och allvarlig film-version av Riddler. Undrar om det blir något cameo från Jim Carrey?

Wonder Woman-trailern kom inte med så mycket nytt som inte fanns i den första trailern, och jag är redan tillräckligt taggad av den.

Att pro-wrestlaren John Cena ska spela Peacemaker känns lite skoj!

Black Adam och JSA kan säkert bli bra, men jag vill se mer än stillbilder innan jag börjar bli ordentligt taggad. Som jag sagt tidigare hoppas jag att Black Adam inte blir alldeles för mörk och allvarlig, utan har med lite av tonen från Shazam!

Jönsson
    Forumledare

Jag tror inte att Black Adam KAN bli för seriös. The Rock är en cool och rolig skådis med förvånansvärt djup men det finns gränser på hur långt det kan dras. Det vore enormt slöseri att bara göra det till en grå Snyder-esk sörja.

På tal om grå Snyder-esk sörja så kommer här trailern till Snyderklippningen av Justice League.

Det frustrerar mig lite att jag finner den här trailern så lockande. Snyder hade total kreativ kontroll över Batman v Superman och den filmen är så fruktansvärt dålig att jag tror att jag faktiskt kunde känna hur cellerna i min kropp självdog medan jag tittade på den MEN baserat på den här trailern får jag ändå hopp om att Snyders version av Justice League kan vara bra på riktigt. Whedons version (som för tillfället är föremål för en intern utredning rörande opassande beteende och mobbning på arbetsplats från Whedons och Geoff Johns med fleras sida – scenen där Flash lägger huvudet mot Wonder Womans bröst gjordes tydligen mot skådespelarnas vilja för att bara nämna något) minns jag att jag tyckte om men jag skall också säga att jag inte minns handlingen alls och jag är rätt säker på att jag mest tyckte om den för att den inte var grå och trist.
    Jag vill att det här skall vara bra. Det vore så gött om det var bra. Men samtidigt vill jag inte att alla arga nördar på internet som gnällde sig till denna films existens skall få rätt.

Och musikvalet i trailern är väl ändå lite väl pretentiöst?

• Det här svaret redigerades 7 månader, 3 veckor sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Jag vet att det finns personer som tycker om både Man of Steel och Dawn of Justice, och jag har läst en del ganska övertygande argument om varför de har många intressanta element, och att Snyder har intressanta saker att säga om Stålmannen och superhjältar i allmänhet. Men jag känner inte att jag riktigt har förmågan att återge dessa argument ordentligt, så jag stannar vid ”vissa ogillar filmerna, vissa gillar dem”, och att jag personligen inte fann dem helt och hållet värdelösa. Samtidigt lockas jag inte väldigt mycket av mörka och gråa datoranimerade versioner av Jack Kirbys bisarra färgglada panteon.

Bilden av Whedon som progressiv feminist lär ha fått både en och annan törn på senare tid, men det är inget jag följt i detalj.

Det märkliga med Leonard Cohen är att jag sällan gillar hans låtar när han själv sjunger dem, men älskar flera av de covers som gjorts av dem. Inklusive covern på ”Everybody Knows” från Justice League. Så det känns inte helt olämpligt med en Cohen-låt i trailern.

Jönsson
    Forumledare

Jag tänkte mer att den var pretentiös för att den upprepar ordet Hallelujah på ett inte så subtilt ”här kommer frälsningen”-sätt. Och dels för att Snyder redan använde just den låten i just det arret i samlagssekvensen i Watchmen.

Fredde
    Forumledare

Jag tycker att Cohens Hallelujah är en ganska vemodig sång, vilket kan passa om denna version av JLA är mer mörk och vemodig. Men ja, det är en sång som är en aning uttjatad vid det här laget, inte bara i Snyder-filmer. Det är nästan lite grann som att man inte kan ha en komedi-trailer utan Spirit in the Sky.

Fredde
    Forumledare

När Disney utannonserar en hel hoper nya filmer och TV-serier med Star Wars och Marvel och fan och hans moster, måste jag erkänna att en del av mig kom att tänka på den här käcka sången:

(men egentligen är jag nog mest bitter över att de inte sagt något om TRON)

Jönsson
    Forumledare

Jag har gillat det mesta som Disney har kräkt ur sig sedan de köpte Marvel och Star Wars, så jag är ändå taggad på vad som komma skall. Det mesta – men inte allt. Det verkar dock som att Disney förstått att metoden de använde för Rise of Skywalker inte riktigt funkade, så förhoppningsvis blir kommande projekt lite mer kurerade och genomtänkta. Säsong två av The Mandalorian har varit väldigt bra så det bådar väl inför framtiden.
    Sen att Disney är en stor ondskefull organisation men planer på världsherravälde är en annan sak. Tydligen valde de exempelvis att sluta att betala ut royalties till Alan Dean Foster och andra Star Wars-författare efter att de köpte Lucasfilm med motiveringen att royalties inte ingick i köpet. Med tanke på hur mycket pengar de tjänar på Star Wars dagligen (bland annat på att fortfarande ge ut dessa böcker) är det faktiskt rent ut sagt ondskefullt.

Fredde
    Forumledare

Första trailern för Godzilla vs Kong!

Från trailern ser det ut som en bra film, med det man vill ha i en film med Godzilla och King Kong. Men Godzilla: King of the Monsters hade också en förbaskat bra trailer, och det var en film som aldrig riktigt fångade mig. Skull Island var dock den av Legendarys kaiju-filmer jag gillade mest, så kanske kan Kongs närvaro göra att jag gillar denna mer.

Och så finns det spekulationer om att Mechagodzilla skymtar förbi i trailern!

Jönsson
    Forumledare

Du vet när man väntat på något riktigt länge och sen när det väl kommer så vet man inte hur man skall hantera det. Lite så känner jag inför den här trailern. Den innehåller precis det jag vill ha och ändå känner jag ingen direkt pepp. Minst sagt märkligt!
    Med det sagt kommer jag naturligtvis att se den här filmen på bio när tillfälle bjuds! Jag menar… Godzilla vs Kong!

Fredde
    Forumledare

Ännu en tolkning av de tre bästa rutorna från Hellboy!

Jönsson
    Forumledare

Briljant!

Fredde
    Forumledare

Trailer för The Suicide Squad!

Jag var väldigt hoppfull i början när det såg ut som att skvadronen skulle ta sig an ett klassiskt Mission Impossible-uppdrag, men det var tydligen bara ett skämt. Jag fortsätter hålla tummarna för att det ändå blir något i den stilen i filmen, även om trailern mest fokuserar på action och humor (med några skämt som jag tyckte blev lite väl utdragna). Även om jag inte blev supertaggad ser det ändå ut att bli bättre än föregångaren. Och Idris Elba är ju med, så jag måste ju se den oavsett.

Jönsson
    Forumledare

Jag tycker att den ser helt jävla underbar ut! Skämtet med Harley i början var pajigt men jag skrattade. Visst, jag har blivit bränd åtskilliga gånger förut men jag tänker inte fnysa åt en film som törs ha så mycket gött i sin trailer. Och Sylvester Stallone som King Shark!

Fredde
    Forumledare

Jag har ju alltid varit dålig på att känna igen skådespelare, men jag tror jag kan bli förlåten för Stallone den här gången.

Visar 14 inlägg - 91 till 104 (av 104 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.