Hem Forum Läsbart Kurslitteratur

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 3 år, 9 månader sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

En tråd för lustiga saker vi kan ha läst i kurslitteratur, som ju för det mesta är avsedd att vara ganska torr och icke underhållande. Men ibland märker man att författaren ändå smugit in något mer eller mindre subtilt skämt. Idag höll jag till exempel på att läsa en kursbok om kommunikation, och där fanns en exempelkonversation på hur man kan hantera en situation där en person drabbats av en intim sjukdom som de tycker det är pinsamt att prata om. Den fiktiva personen i exemplet hette ”Mary Jane Marvel”, och den andre personen hälsade på henne med ”Hello, Miss Marvel…” Jag tror inte det är helt otänkbart att författaren gillar superhjälteserier.

Fredde
    Forumledare

Inte direkt en kursbok, men ändå associerat med min utbildning: Jag anmälde mig till en webbkurs om hur man ger råd till personer med ändtarmsbesvär. Då fick jag ett välkomstmejl till kursen, med de glada orden: ”Varmt välkommen till ändtarmsbesvär!”

Tack…?

Jönsson
    Forumledare

Haha! Fantastiskt!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.