Hem Forum Spel Pokémon

Detta ämne innehåller 70 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 10 månader, 3 veckor sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 71 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Någon här som gillar dessa spel? Har ni fångat alla?

Ande
    Forumledare

Jag har spelat en hel del Pokémon i mina dagar. Höjdpunkten var när vi hade fångat alla 493 efter att ha fått en Celebi på gamestop. Men numera finns det ju över 700 stycken och så många har jag inte fångat…

Jönsson
    Forumledare

Jag har spelat lite pokémon. Jag tror att det snart kommer ett nytt spel. Går mycket rykten om Pokémon Z nu.

Jönsson
    Forumledare

Nu spelar jag Pokémon Yellow på Virtual Console. Jag kunde inte låta bli. Och jag kommer inte förbi Brock. För jag har en jävla Pikachu som starter.

Jönsson
    Forumledare

Från och med idag kan man ladda ned sig en Celebi via Nintendo Network. Jag minns en tid då det hade varit en jättenyhet.

Fredde
    Forumledare

Såhär i slutet av hans regeringstid tycker jag det är viktigt att minnas Obamas viktigaste bidrag som president:

Jönsson
    Forumledare

Ande
    Forumledare

Jönsson, vi får dra till BR och hämta en Darkrai vid tillfälle, de börjar dela ut den på Måndag. Jag måste ju återuppbygga min samling efter stora Poké-skandalen.

Jönsson
    Forumledare

Hur länge finns Darkrai på BR? Jag kommer inte ned till Skåne än på några veckor.

Ande
    Forumledare

Tror den ska pågå in i Juli så det är ganska lugnt.

Fredde
    Forumledare

Jag har inte spelat Pokémon Go, men jag har märkt att internet för närvarande är fullt av roliga, spännande och bisarra historier om saker som hänt spelare av det. Vilket kanske inte är så märkligt med tanke på att det handlar om att fånga pokémon ute i verkligheten. Jag gissar att Nintendos marknadsförare gnuggar händerna iallafall, bättre publicitet får man leta efter. Så länge ingen går ut mitt i trafiken och blir ihjälkörd åtminstone.

Jönsson
    Forumledare

Jag har förstått att det störta problemet med Pokémon Go (då majoriteten utav de rapporterade ”olyckorna” visat sig vara falska) är serverproblem och buggar. Tydligen skall spelet ofta frysa eller stänga ned sig självt. Vilket är rätt illa med tanke på att de flesta utav spelets ”in-app” purchases är tidsbegränsade.

Ande
    Forumledare

Jag spelar om Pokémon Röd för första gången på säkert 5 år, det är ett väldigt roligt spel fortfarande. Jag hade fått för mig att tempot var lågt och att jag skulle tycka att strider och förflyttning skulle kännas långsamt. Men jag mindes nog fel, för det går ganska snabbt ändå. strids-animationerna är ganska snabba också, troligtvis eftersom de hade begränsade möjligheter att spexa till det på GameBoy.

Men det finns vissa saker som jag saknar, t.ex. att kunna se xp-baren när man battlar. Däremot är det väldigt trevligt att Ground-attacker funkar på Spök-Pokémons eftersom abilities inte fanns då.

Jönsson
    Forumledare

Om man hade tid och ork skulle man köra en utmaning. Ett spel ur varje generation. Typ två veckor (eller kanske en månad) per spel. Från GEN I till GEN VI. Så man blir klar lagom till Sol/Måne kommer ut.

Ande
    Forumledare

Håller med, hade varit riktigt skoj. Jäkla synd att man inte har oändligt med tid längre. Då hade vi haft Ranchen igång i bakgrunden och rivit av det på en vecka.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 71 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.