Hem Forum Spel Pokémon

Detta ämne innehåller 70 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 10 månader, 3 veckor sedan.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 71 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

De verkar ha övergett konceptet med en enda ”uppgraderad” version, som med Yellow, Crystal, Emerald och Platinum. Kan det vara av ett så krasst skäl som att de bara vill tjäna mer pengar?

Jönsson
    Forumledare

Jag vet inte. Men jag saknar tredjeversionen lite. Det är alltid samma spel, men när de bara lägger till en 2:a eller ordet ”Ultra” till originaltiteln är det som att de erkänner det.

Fredde
    Forumledare

Alla mina favorit-Pokémon!

Fredde
    Forumledare

”Poké betyder det som dragits upp ur havet; dagens fångst på hawaiianska.” Men eftersom jag är en sådan nörd tänkte jag på något helt annat när läste namnet på maträtten ”Poké Bowl”.

Fredde
    Forumledare

Alla gillar Gengar!

Jönsson
    Forumledare

Jag har alltid föredragit Haunter.

null

• Det här svaret redigerades 4 år sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Någon påpekade att de här orden som Oak säger i slutet av Pokémon kan läsas på ett snuskigt sätt:

Och jag har inte lyckats sluta fnissa sedan dess.

Jönsson
    Forumledare

Snart rullar vi in i den på Storbritannien baserade regionen Galar för Pokémon Sword och Pokémon Shield.

Jag blev liiiite taggad på en region baserad på Storbritannien. I övrigt räcker det med Pokémon Go för mig.

Fredde
    Forumledare

Intressant att detta tydligen blir första Pokémongenerationen som huserar på en stationär konsol. Även om Switch i och för sig också är bärbar.

Jönsson
    Forumledare

Jag antar att de kommer att vara kompatibla med Pokémon Let’s Go och Pokémon Go. Det hade varit fett om detta var första steget i en värld där man kan besöka alla regioner. Kanske får varje region ett spel till Switch som alla är kompatibla med varandra? Det finns inga som helst belägg för det i trailern men en gammal nörd kan drömma.

Jag blir för övrigt mer och mer sugen på att gå och se Detective Pikachu för varje trailer som rullar in.

Fredde
    Forumledare

Tror ni de kommer lyckas klämma in samtliga pokémons någonstans i filmen?

Jönsson
    Forumledare

Det hade varit väldigt kul om de klämde in så många som möjligt. Men trailern har redan avslöjat både en Jigglypuff och en Ludicolo så jag är nöjd.

null

Ande
    Forumledare

Så, är ni sugna på spela Pokémon Svärd och Sköld? 😀

Jag kommer säkert att köpa det eftersom jag redan har införskaffat en Switch, men jag är otroligt osugen på att spela egentligen. Jag hoppas att de gör stora förändringar i de nya spelen och inte är rädda för att gå ifrån gamla koncept som de kört varianter på i varje ny generation. Jag hade gillat om de tagit bort berries, random encounters, 6-mons-i-laget-limiten och annan skit och försökte bygga något helt nytt.

Jag tyckte t.ex. om hur de förnyade hur man fångar mons i Pokémon Lets Go, men jag är rädd för att de kommer gå tillbaka till random encounters i de nya spelen.

• Det här svaret redigerades 2 år, 8 månader sedan av  Ande.

Fredde
    Forumledare

Jag kommer troligen inte att spela det, men jag gillar fanarten som redan börjat dyka upp, speciellt de som skämtar om det brittiska temat:

Men min favorit är nog denna referens till de tre bästa rutorna i Hellboy:

Jönsson
    Forumledare

Jag är inte egentligen sugen på att spela dem men jag tror faktiskt att jag skulle kunna lockas att spela dem om de gör lite fundamentala förändringar i stil med dem Ande snackar om. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det – purist som jag är – men det är sant.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 71 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.