Hem Forum Spel Pokémon

Detta ämne innehåller 51 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad sedan.

Visar 7 inlägg - 46 till 52 (av 52 totalt)
  • Författare

Ande
    Forumledare

Reaktionen på att alla Pokémon inte kommer vara med i den nya spelen är att det görs en massa memes och serier på när Pokémon försöker smita igenom gränskontrollerna.

Det är en kul tanke att det faktiskt skulle finnas en gränskontroll i regionen som inte släpper igenom vissa mons.

Fredde
    Forumledare

Det skulle nog gå att göra några skämt kring brexit också, med tanke på att den nya regionen är brittisk.

Fredde
    Forumledare

Jag hade rätt om brexit-skämten, för fansen namn på hela utestängandet av vissa pokémons är tydligen ”dexit”.

Fredde
    Forumledare

Den ena av de två legendarerna i Pokémon Sword och Pokémon Shield är ganska cool, den har skölden som en del av kroppen. Men den andra verkar bara vara en varg som bär runt på ett svärd i munnen?

Jönsson
    Forumledare

Jag trodde först att svärdet var menat att vara dess svans men jag tror att du har rätt. Det är en varg som håller i ett svärd. Spännande!

Ande
    Forumledare

Har aldrig tidigare sett fansen så upprörda över nya Pokéspel som nu. Pokémon-subredditen är full av negativa trådar efter att i princip allt om spelen har läckt ut och streamats. (t.o.m. ”Hype”-tråden är downvotad, vilket tyder på att ingen är så hypad)

Dexit, dåliga animationer och kortaste spelet hittills är bara några av anledningarna. Det verkar som att de började utveckla spelen till 3ds och har sedan försökt porta över dem till switch utifrån vad hackers som har kollat på koden kan se.

De flesta animationerna för karaktärer och mons är dessutom likadana som i 3ds-spelen. Detta upprör fansen enormt eftersom det var just nyare och snyggare animationer som var förklaringen till att de inte hade tid att få in alla mons i spelen.

Den här tråden sammanfattar de upprörda känslorna ganska väl.

Jag tycker Pokéspelen har blivit sämre och sämre sedan X och Y, men nu verkar droppen ha runnit över för många fans. Ska bli spännande att se om det får några konsekvenser i form av försäljning och recensioner eller om vi kan vänta oss ett nytt ännu sämre spel igen om 2 år.

Fredde
    Forumledare

Frågan är väl om spelet kommer ha uppdateringar och DLC för att fixa problemen fansen har med det? Vi lever ju i det märkliga tidevarv då ett spel kan vara dåligt när det släpps men sedan blir bra efter en tids uppdateringar.

Visar 7 inlägg - 46 till 52 (av 52 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.