Hem Forum Spel Pokémon

Detta ämne innehåller 67 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 1 vecka, 2 dagar sedan.

Visar 8 inlägg - 61 till 68 (av 68 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Nintendo ville göra reklam för det nya spelet Pokémon Masters EX, så de skapade en hashtagg. Problemet var bara att när man skrev samma orden blev det ”pokemonmastersex”, vilket givetvis ledde till massor med snuskiga skämt på Twitter. Men all publicitet är väl bra publicitet?

Jönsson
    Forumledare

HUR!? När man inte kunde skicka vissa pokémon via Global Trade för att deras namn kunde läsas som ett könsord på vissa språk. Hur missar man detta?!

Fredde
    Forumledare

Det ger mig hur som helst ursäkten att återigen posta mitt favorit-pokémon-skämt:

Fredde
    Forumledare

Jag försöker komma på en bra present till en yngre släkting som gillar Pokémon. Han kan dock inte engelska. Vet ni om det finns några bra Pokémon-produkter på svenska? Jag har inte kunnat hitta exempelvis något brädspel eller kortspel i svensk översättning. ”Pokémon: Den stora handboken” verkar dock ganska intressant. Annars får det kanske bli en målarbok, gosedjur eller klädesplagg.

Jönsson
    Forumledare

Det beror ju lite på vilken del av fandomen som hen är intresserad utav. Animén? Kortspelet? Huvudspelen rentav? SF-bokhandeln har ett hyfsat om inte skitkul utbud av diverse prylar som kan vara intressanta.

https://www.sfbok.se/search?keys=pokemon

Handboken tror jag iofs att jag hade kört på.

Fredde
    Forumledare

Vad jag förstått är det främst Pokémon Go han är intresserad av (där ser du, Jönsson, det finns faktiskt barn som spelar det fortfarande!). Det hade varit kul att till exempel introducera honom till någon Pokémon-manga, men det verkar vara svårt att hitta några böcker med den i svensk översättning.

Fredde
    Forumledare

Enligt ”Pokémon: Den stora handboken” uttalas Surskit ”SÖR-skitt”, vilket uppenbarligen är helt fel. Vi vet ju alla hur det egentligen uttalas.

Jönsson
    Forumledare

Det är typiskt! De vet säkert inte att Blastoise skall uttallas med fransk ändelse heller!

Visar 8 inlägg - 61 till 68 (av 68 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.