Hem Forum Övrigt Radio

Detta ämne innehåller 13 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad sedan.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

En tråd för att snacka om radioprogram (och kanske podcasts?).

Här är en Youtube-kanal med några fullständiga avsnitt av det klassiska P3-humorprogrammet Rally. Mycket Rally-material finns att tillgå på exempelvis P3s egna hemsida, men det verkar bara vara i form av korta klipp och roliga sånger, där finns inga hela program. Vilket är synd, för det är något speciellt med att höra ett helt 3 timmar(!) långt avsnitt från början till slut. Speciellt eftersom man då och då får höra några av de låtparodier som inte finns att tillgå på officiella skivor eller dylikt.

Fredde
    Forumledare

Och om man snackar om Rallys låtar är en av mina favoriter följande, eftersom den innehåller en av de bästa samplingarna i hiphopens historia:

Jönsson
    Forumledare

Det är en perfekt kombination!

Fredde
    Forumledare

Tydligen ska Anders & Måns göra sitt gamla radioprogram Så Funkar Det igen. Fast nu är det på P1 istället för P3. Jag antar att de inte tycker det riktar sig till ungdomar längre.

Fredde
    Forumledare

En annan P3-klassiker, mashupen av en av Eminems största hits med en av M.A. Numminens snuskigaste låtar. Blir lite upprepande efter ett tag, men är fyndig om inte annat så för den skojiga mashuptiteln ”Eminema Numminen”.

Och så är det roligt att föreställa sig Numminen som extra snuskig, med svettiga handflator och ”vomit on his sweater already” medans han tittar på fröken Ellen.

Fredde
    Forumledare

Jag älskar att se en dirigent framföra denna klassiska radiomelodi. Speciellt gillar jag killen i sombrero vars enda jobb verkar vara att vissla till ibland.

Jönsson
    Forumledare

Fantastiskt! Det görs för lite sådan musik nuförtiden!

Fredde
    Forumledare

I morse gick min klockradio igång precis när en glad kvinnoröst sjöng ”fuck yooouuu~”

Det gjorde mig lite orolig över hur denna dag skulle arta sig, men som tur var blev den inte så illa som man kunde förvänta sig med den starten.

Jönsson
    Forumledare

What det ”F*ck you” med Lily Allen? Det är en jädra trevlig låt.

• Det här svaret redigerades 2 år, 10 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Nej, det lät som en helt annan röst, och sjöngs på ett helt annat sätt. Jag misstänker att det är en nyare låt, men jag känner inte för att efterforska det närmare. Det skulle förstöra lite av magin i ögonblicket, tycker jag.

Fredde
    Forumledare

P3 kör för närvarande låten ”I’m Coming” av Tove Lo, vilket jag tycker är en ganska tråkig cover på Veronica Maggios klassiker ”Jag Kommer”. Tove Los variant har ingen alls av den glada energi som gör Maggios sång så rolig att lyssna på. Men musik är ju subjektivt, så jämför gärna själva:

Personligen önskar jag att någon gör en remix av låten med Arnold Schwarzenegger.

Jönsson
    Forumledare

Ja, jag får nog hålla med om att denna nyversion saknar originalets häftighet. Men den är lite småmysig.

Fredde
    Forumledare

På jobbet har någon satt upp en lapp om vikten med att använda handsprit i dessa tider. Där står det bland annat: ”I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag spritar!”

Det är kul att det finns fler fanns av Veronica Maggio.

Fredde
    Forumledare

Alla som gillar fräcka ordvitsar borde lyssna på den här AC/DC-sången om de storslagna balerna de brukar hålla.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.