Hem Forum Spel Rollspel

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad, 2 veckor sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Låt oss ha en tråd för klassiska penna & papper-rollspel!

Fredde
    Forumledare

Det har nyligen släppts en svensk version av det klassiska rollspelet Call of Cthulhu, via Kickstarter! Det är exakt samma regler som den amerikanska versionen, men det utspelar sig i Sverige på 20-talet.

Några tankar:

Jag bara älskar den första delen av beskrivningen: ”Karl Gerhard och Ernst Rolf är fixstjärnor på underhållningshimlen. Men vilket pris betalade de i Carcosa, och vem fann gunst hos den gula drottningen?”

Har någon berättat för Dennis Gustafsson? När kommer vi få ett Viktor Kasparsson-scenario till spelet?

Jag undrar om de kommer väva in saker från boken ”Necronomicon i Sverige”? Kommer vi få ett Colour Out of Space-scenario som utspelar sig på Hallandsåsen, till exempel?

Jag hoppas att avbildningen av samer är respektfull. Det händer då och då att rollspel som försöker blanda in ursprungsbefolkningar gör det på klumpiga sätt, speciellt om de utspelar sig i världar med övernaturliga inslag. Och extra riskabelt kan det ju bli med tanke på Lovecrafts perspektiv på minoriteter. Men jag tror att Call of Cthulhu-skaparna har gjort sitt bästa för undvika de mer unkna delarna av hans universum.

Jönsson
    Forumledare

Det där ser fullständigt fantastiskt ut! Nu är jag ingen rollspelare men jag skulle kunna tänka mig att prova det där!

Fredde
    Forumledare

Jag menar, kommer det ett Viktor Kasparsson-scenario är det ju obligatoriskt att vi spelar det. Jag vill spela Syster Agnes!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.