Hem Forum Film & TV Skådespelaren Niklas Jönsson

Detta ämne innehåller 29 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 2 veckor, 4 dagar sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Jag är mycket glad att jag kan inspirera folk att prata om Giant-Size Man-Thing. Inte för att jag vill skryta.

Jönsson
    Forumledare

Skådespelaren Niklas Jönsson kan höras killgissande om danska svordomar i senaste avsnittet av podden Svordomsparlören.

Fredde
    Forumledare

Jag hoppas att ett av avsnitten är arabiska, så att jag kan chockera några av mina arbetskollegor.

Jönsson
    Forumledare

Nördkompisen Jönsson snackar nörden Tom Lehrer på ett riktigt nördigt sätt. Han är också orimligt starstruck för att få dela studio med ”fantasten” Kalle Lind.

Fredde
    Forumledare

Nu har jag äntligen lyssnat på Lehrer-kasten. Mycket lärorikt och samtidigt roligt, vilket jag antar är passande om det handlar om Tom Lehrer!

Det är sorgligt att tänka att Lehrer tyckte att Kissingers fredspris var punkten där satiren dog, med tanke på hur mycket värre det blivit efter det.

Jönsson
    Forumledare

Ja, verkligen. Jag är ju av åsikten att Lehrers visdom definitivt hade behövts idag men samtidigt undrar jag om det hade räckt. Så många människor jobbar idag i hans anda och ändå förblir situationen som den är.

Fredde
    Forumledare

En person till som kanske tagit inspiration från Lehrer är ”Weird Al” Yankovic. Utöver hans många låtparodier har han också gjort ett flertal original-låtar, och åtminstone en av dem, ”Christmas at Ground Zero”, tycker jag har en Lehrer-aktig ton av glad melodi, finurliga rim, och galghumor kring atomvapen.

Jönsson
    Forumledare

Al förtjänar i mitt tycke ett eget avsnitt men nu när du säger det måste jag erkänna att jag är förvånad att jag inte nämnde honom.

Fredde
    Forumledare

Jag måste bara säga att en av Robins-sketcherna har satt djupa spår i mig: Varje gång jag tittar på Sydnytt och det är Ivan Loftrup-Ericson som är programledare kan jag inte hindra mig själv från att muttra ”du är en sittkissare, alltså?”

Jönsson
    Forumledare

Ha! Den sketchen var rolig att spela in (även om jag inte fick veta mer om sketchen än det som hände i själva studion) för han som spelade nyhetsankaret hade varit på jobbet sedan 04.00 för att spela in morgonnyheterna och var så trött att han hade svårt att få rätt på sina repliker.

På tal om ingenting så är Henrik Möllers Lovecraftianska skräckis ”Feed the Light” tillgänglig gratis på Film i Malmös hemsida december ut. Skådespelaren Niklas Jönsson gör en liten cameo i filmen och det är inte hans starkaste skådespelarinsats.

FEED THE LIGHT | 2014 | Directed by Henrik Möller | 78′ | Swedish (English subtitles)

Fredde
    Forumledare

Men ärligt, jag tyckte faktiskt du var bra i Feed the Light. Och är det inte varje nörds dröm att bli mördad av Anti-Monitors skuggdemoner? Jag är faktiskt inte säker på om det är coolare än när jag blev mördad av Dennis Gustafsson.

Jönsson
    Forumledare

Det var mycket snällt sagt, tack så mycket! Jag tror ändå att det är coolare att bli förvandlad till ett ledset träd men jag har aldrig tänkt på det som att det var en skuggdemon som hade ihjäl mig – det gör det definitivt coolare än jag tänkte från början! Kul att du såg filmen och att du gillade den. Den är minst sagt lite udda men har en definitiv charm. Lina Sundén och Martin Jirhamn är också väldigt bra tycker jag.

Jag minns inte säkert men jag har för mig att Henrik Möller – regissören själv – spelade skuggdemonen när den attackerade mig. Jag tror att det finns något foto där ute i cyberrymden på hur jag får nacken vriden ur led av en kille i grön kroppsstrumpa.

• Det här svaret redigerades 3 månader, 1 vecka sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Jag hoppas bara att killen som stod med i sluttexterna under rubriken ”rectum effect” får en lång och framgångsrik karriär. Jag hade gärna sett fler rövhålseffekter i stora Hollywoodproduktioner. Inte för att Hollywood inte redan är fullt med rövhål, förstås.

Fredde
    Forumledare

Jag måste säga att den här tweeten av en kille som jämför vilka roller han får som röstskådespelare med roller han får som live action-skådespelare påminde mig om vad jag hörde Skådespelaren Niklas Jönsson beklaga sig om nyligen.

Jönsson
    Forumledare

Jääääklar vad jag känner med den killen! Met det sagt tycker jag att båda rollerna låter som roliga utmaningar!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.