Hem Forum Film & TV Star Trek

Detta ämne innehåller 103 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 2 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 104 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Soundtracket till Star Trek II: The Wrath of Khan ges ut på vinyl, med riktigt coola fodralillustrationer:

Jag hoppas att samma sak kommer att göras med The Motion Picture.

Jönsson
    Forumledare

De var rysligt fina, måste jag säga. Speciellt den sista med Kirk.

Fredde
    Forumledare

Jag älskar hur bilderna hänger ihop. Khan är vreden, hatet, döden. Kirk (eller det kanske är Spock?) är hoppet, tankfullheten, livet. Och färgerna från dem båda möts när deras skepp möts.

Jag läste en recension av The Wrath of Khan som menar att den är väldigt teatralisk (ett ganska litet antal kulisser, mycket dialog), och det fick mig faktiskt att fundera: Skulle det gå att sätta upp filmen som en pjäs på teater? Man får kanske mixtra lite med en del detaljer och komprimera den lite till, men jag tror det skulle kunna bli riktigt coolt.

Jönsson
    Forumledare

När jag googlade ”Wrath of Khan on stage” fick jag upp den här bilden;
    null

Fredde
    Forumledare

Tja, det är ju en annan Khan med en hel del saker att vara oglad över.

Jag hittade några glada amatörer som satt upp avsnitt av originalserien som pjäser, vilket jag tycker är intressant. Jag tror faktiskt det finns ganska många avsnitt av originalserien som skulle kunna fungera som pjäser. Kanske en del av The Next Generation också.

Jönsson
    Forumledare

Samtliga långfilmer och hela TOS finns nu på Netflix igen! Skall man våga hoppas på att TAS, TNG, VOY, DS9 och ENT kommer härnäst?

Fredde
    Forumledare

Ska bli intressant att se hur det blir med tillgängligheten av Star Trek: Discovery. Personligen hoppas jag att utöver eventuell Netflix-publicering (och andra nedladdningstjänster) så kommer någon nörd på SVT att övertala dem att sända serien, så den når ut till en bredare massa. Fast då får man vad jag förstår vänta något år efter premiären.

Jönsson
    Forumledare

The Squire of Gothos är ett fantastiskt bra avsnitt!

Fredde
    Forumledare

Jag tycker det är kul att beskriva Trelane som ”en sexistisk, rasistisk barnrumpa som vill spela våldsamma spel och genom teknologi har förmågan att allvarligt skada folk han inte gillar”. Fast till skillnad från de flesta personer som den beskrivningen passar in på är han extremt stilig och charmig.

Och jag vet att jag pratat om det tidigare, men uppföljaren till det avsnittet i spelet ”Star Trek: Judgement Rites” är fantastiskt.

Jönsson
    Forumledare

När man ser Star Trek på Netflix har varje avsnitt en liten vinjettbild när man klickar på det. Lite för att ge en känsla av vad avsnittet handlar om. Avsnittet Journey to Babel, som är ett mordmysterium har en bild på mördaren som sådan vinjettbild. Mördaren i strid med Kirk.

Jönsson
    Forumledare

Det går rykten om en ny Trek-serie som kanske eller kanske inte skall utspela sig i den gamla kontinuiteten. Jag vet inte riktigt vilket jag föredrar.

Hur som helst så har Deep Space Nine precis letat sig tillbaka till Netflix. Jag kan inte sluta titta. Trots att första säsongen är lite ojämn så har den mitt favoritavsnitt; Duet där Major Kira måste tas med en man som hon misstänker är mördaren Gul Darhe’el. Mannen spelas mästerligt utav Harris Yulin, som förmodligen är mest känd som domaren i Ghostbusters II.

null
    ”… and have you BURNED AT THE STAKE!”

Jönsson
    Forumledare

Nu har Netflix lagt upp allt Star Trek från TOS till ”…into DARKNESS”. Jag kommer inte få något gjort.

Fredde
    Forumledare

Animated Series också?

Jönsson
    Forumledare

null

Japp!

• Det här svaret redigerades 2 år, 11 månader sedan av  Jönsson.
    • Det här svaret redigerades 2 år, 11 månader sedan av  Jönsson.

Jönsson
    Forumledare

Nu har jag påbörjat säsong tre utav TNG. De första säsongerna var minst sagt ojämna, men det är väl inget som förvånar. Det är märkligt att se hur serien använder Ferengi. Det verkar som att Ferengi skulle vara mycket annorlunda i början, innan DS9 fick ta över dem.
    Jag har försökt att se de första två säsongerna förut, men tröttnade efter allt för många tråkiga avsnitt. Nu när jag ser om dem har jag använt mig utav följande metod;

* Om beskrivningen av avsnittet börjar med ”Wesley Crusher…” Så hoppar jag över det.

Det har funkar rätt bra än så länge.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 104 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.