Hem Forum Film & TV Star Wars

Detta ämne innehåller 306 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 6 dagar, 21 timmar sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 307 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Är ni spända inför nya Star Wars-filmen?

Jönsson
    Forumledare

Extremt. Jag tror att den blir fet. Det ryktas om ewoks.

Fredde
    Forumledare

Det har spekulerats om Disney kommer att ge ut originaltrilogin utan Special Edition-tilläggen. Jag har också hört spekulationer om Disney i så fall skulle göra sina egna små ändringar av filmen. Vilket fick mig att spekulera om vad en total anti-Special Edition, men ändringar i rak motsats till Lucas ändringar, skulle kunna vara:

Han Solo skjuter inte bara först, han fortsätter att skjuta Greedo tills han får slut på ammunition, reser sig upp, laddar om, och skjuter lite till.

Digital borttagning av alla bakgrundsfigurer i Mos Eisley, gatorna blir helt tomma förutom Luke och Obi-Wan.

Scen där Han Solo går till Millennium Falcons landningsplats och inte träffar någon alls utanför.

Striden runt Dödsstjärnan består av svartvita klipp från andra världskrigs-filmer.

Inga exteriörbilder av Cloud City alls.

Alla Boba Fetts repliker borttagna, han är helt tyst i hela Empire Strikes Back.

Lapti Nek är dubbelt så lång.

I slutet av Return of the Jedi ser Luke bara Obi-Wans spöke, inte Yoda eller Anakin.

Har ni några andra förslag?

Jönsson
    Forumledare

John Landis säger att de originalversionerna snart kommer på Blueray. John Landis vet saker.

Fredde
    Forumledare

Stormtroopern som skriker ”Traitor!” i The Force Awakens är en meme nu, och har fått namnet ”TR-8R”. Jag är okej med det.

Jönsson
    Forumledare

Han har snott strålkastarljuset från Phasma lite bara. Men han är ju cool. Den förste Stormtroopern som någonsin åstadkommit något.

Fredde
    Forumledare

Han får mig att tänka lite på den gamla Ralph McQuarrie-konceptbilden av stormtroopers med ljussvärd.

Jönsson
    Forumledare

Jag är rätt säker på att det var den de tog inspiration från också.

Fredde
    Forumledare

Det här får mig nog att låta lite knäpp, men jag funderar över att köpa prequelfilmerna på DVD eller Blu-ray, och är lite frustrerad över att jag då kommer att få versionen av Phantom Menace med en datoranimerad Yoda, istället för dockan.

Jag tror dock att jag har den gamla versionen av den filmen inspelad på ett VHS-band någonstans…

Jönsson
    Forumledare

Jag har alla sex filmer på DVD. Men jag köpte dem innan Bluray-utgåvan kom så jag tror att Yoda fortfarande var en docka i Episod I. Jag tittar aldrig på dem så jag vet inte säkert.

Fredde
    Forumledare

En riktigt nördig, och säkert egentligen ganska meningslös fundering: Flög Luke samma X-Wing i alla originaltrilogi-filmerna? Alltså, är det samma X-Wing han sprängde Dödsstjärnan med som han senare kraschar i träsket i Dagobah, och ännu senare flyger tillbaka till Dagobah med? Det är ju fullt möjligt att han plockar upp en ny X-Wing varje gång han är hos rebellerna, men jag vill gärna tro att det är samma som följt med honom under alla hans äventyr.

Jönsson
    Forumledare

Jag tror att tanken är att han flög samma. Men det är nog inte bekräftat någonstans. Jag hoppas att han flög samma hela vägen fram till Awakens.

EDIT (från Wookieepedia);
    Luke Skywalker had been an X-wing pilot since he joined the Rebel Alliance and served at the Battle of Yavin as Red Five. He had flown no less than five such fighters over the course of his career with the Rebellion and New Republic, culminating in his use of one designated AA-589.

• Det här svaret redigerades 3 år, 11 månader sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Den Wookieepedia-artikeln är ju i och för sig skriven från det ”gamla” kanon, så det måste ju inte vara sant längre. Min ”headcanon” kommer i alla fall vara att det är samma X-Wing hela tiden.

Jönsson
    Forumledare

Så när stack han tillbaka till Bespin och hämtade sin X-Wing efter duellen med Vader?

Fredde
    Forumledare

Öhhh….

Det är inte viktigt.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 307 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.