Hem Forum Film & TV Star Wars

Detta ämne innehåller 306 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 6 dagar, 21 timmar sedan.

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 307 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Det var kanske meningen att den skulle vara det men inget officiellt har sagts. Det var bara något som nördarna utgick från.

Förresten, vi har en affisch;

D23 Expo 2019: Star Wars: The Rise of Skywalker Poster Revealed

• Det här svaret redigerades 3 månader, 2 veckor sedan av  Jönsson.

Fredde
    Forumledare

Jag tycker inte det är en lika intressant poster som de som kom för The Last Jedi. Men å andra sidan är den något bättre än postern för The Force Awakens.

Jönsson
    Forumledare

Vad sägs om denna sizzle reel då?

Fredde
    Forumledare

Helt okej, men ännu tycker jag ingen trailer har varit lika bra som de för The Force Awakens och The Last Jedi.

En tanke från förra trailern: Ser vi inte ruinerna av den andra Dödsstjärnan? Innebär det att vi kommer att få se Endor? Och innebär det i så fall att det kommer bli ewoks? Det hade varit kul om vi äntligen får bekräftat ryktet som Jönsson skrev om i sitt allra första inlägg i denna tråd.

Jönsson
    Forumledare

Det blir extra gött eftersom jag mitt första inlägg var ett skämt!

Men ja, det där kan mycket väl vara Endor. Jag hoppas på att Threepio får introducera våra nya hjältar för Wicket och hans stam.

Fredde
    Forumledare

En tanke om den kommande nya säsongen av The Clone Wars: Jag skulle väldigt gärna ha med en scen där Tarkin möter Dooku, som en hyllning till vänskapen mellan två fantastiska skådespelare.

Fredde
    Forumledare

En detalj som jag tyckte var intressant med Rebels var när de gjorde ”Imperial March, fast i glad ton”-skämtet långt innan Solo: A Star Wars Story gjorde det.

Jönsson
    Forumledare

Ja, men även Rebels hade snott det från Family Guy eller Robot Chicken. Som i sin tur snott det från någon annan tror jag.

Varför är Hera min favorit, förresten? Rösten görs av Vanessa Marshall som också gjorde rösten till Jan Ors i Jedi Outcast.

Fredde
    Forumledare

Tydligen publicerade Marvel i maj i år ”Star Wars #108”, alltså ett nummer till av den ursprungliga gamla Marvel-Star Wars-serietidningen. Detta tycker jag är speciellt intressant, då det tydligen är första gången som det kommit nytt Legends-material efter att Disney köpte Star Wars. Undrar om det finns möjlighet att Disney fortsätter komma med nya Legends-historier då och då? Fast de kanske tycker det är enklare att plocka in populära Legends-karaktärer och koncept i det nya kanon.

Jönsson
    Forumledare

Det senare tycker de definitivt bäst om, men publiceringen utav #108 blev tydligen mycket uppskattat utav läsarna. I början utav förra veckan släppte de en port utav Jedi Outcast till PS4 och Switch – något som också var väldigt uppskattat. Det var mycket roligt att spela sig genom det gamla klassiska spelet igen även om det tog ett tag att vänja sig vid att spela ett så oförlåtande spel på en modern konsol. Jag har gått och vant mig vid att spel på PS4 autosparar innan något farligt. Icke så på den gamla goda tiden. Det blev måååånga omspel utav de första banorna eftersom jag glömde att spara.

null

Det som var lite dåligt med spelet på PS4 i jämförelse med på dattan som jag spelade det som ung var att det var betydligt svårare att byta mellan force powers (kraftkrafter?). Med tangentbordets alla knappar var det bara att sätta en egen knappt för varje förmåga men på PS4-kontrollern var en tvungen att aktivera och sedan scrolla mellan krafter och sedan aktivera igen, vilket gjorde att det var näst intill omöjligt att utföra snygga kraftstunts under en fight.

Fredde
    Forumledare

En fantastisk Twitter-tråd om Padmés alla fantastiska utstyrslar:

Jönsson
    Forumledare

Jag tror nog ändå att den första outfiten är och förblir min favorit. Den är så jävla opraktisk men väldigt snygg.

Fredde
    Forumledare

Jag skulle säga att den är väldigt snygg och bara lite opraktisk, till skillnad från den med de två stora pinnarna hängandes från håret, vilken också är snygg, men kolossalt opraktisk. Annars är jag också ett ganska stort fan av hennes vita Geonosis-kläder med silvrig laserpistol, för att den känns jäkligt Flash Gordon. Och jag gillar vintervarianten av den från Tartakovskys Clone Wars.

Jag är dock ledsen över att killen som recenserade kläderna i tweeten sedan bara skojade om att även recensera Palpatines kläder. Jag hade väldigt gärna sett honom göra det.

Jönsson
    Forumledare

Den helvita dressen är bannemig också en klar favorit, både i snö- och öken/avrättningsarenavariant.

Palpatines kläder är jag dock inte lika intresserad utav. Utom möjligen Tartakovskis version bara för axelvaddarna.

null

Fredde
    Forumledare

Jag är ett fan av hans röda Kejsarkläder i Revenge of the Sith.

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 307 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.