Hem Forum Film & TV Star Wars

Detta ämne innehåller 306 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 6 dagar, 20 timmar sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 307 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Stackars Chewie (stora The Force Awakens-spoilers).

Jönsson
    Forumledare

Otroligt fin!

Fredde
    Forumledare

Mera sorgligt Star Wars:

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Abrams utesluter inte att ha med homosexuella karaktärer i Star Wars. Kommer Star Wars ha en gay karaktär innan Star Trek? Kommer Finn/Poe bli kanon?

Fredde
    Forumledare

Det må vara helgerån, men jag har börjat tycka att Episod III har den bästa inledningen av alla Star Wars-filmer.

Boom. Boom-boom. Boom-boom.

Jönsson
    Forumledare

Där är aspekter av inledningen som jag tycker om, men också väldigt mycket som jag tycker riktigt illa om. Hela sekvensen med de små droiderna på rymdskeppen är förskräcklig.

Fredde
    Forumledare

Jag har funderat vidare på The Force Awakens och mitt intryck av att den kändes ”liten”. Jag tror nu att filmen faktiskt på sätt och vis är en postapokalyps. Galaxen har reducerats till en ödemark efter åratals med krig (mest uppenbart på Jakku). Det finns små öar av civilisation här och där, ibland en liten tält-by, ibland en stor ensam gammal byggnad i en skog, men dessa håller också på att förstöras i den fortgående kampen mellan spillrorna av rebellerna och spillrorna av rymdimperiet. Och (spoilervarning!) den centrala styrande makt som faktiskt finns blir förstörd en bit in i filmen.

Det är en nedåtgående spiral man kan se kronologiskt genom alla filmerna. I prequelerna finns det stora glänsande städer som efterhand förlorar sin glans och avslöjar förruttnelsen undertill, i originalfilmerna finns fortfarande en och annan stor stad, men de är lortiga ökenstäder eller upputsade gruvkolonier (förlåt, Lando), och mycket av handlingen utspelar sig i ödemarker eller i militära installationer. Och nu verkar dessa sista civilisationens utposter ha försvunnit. Eller åtminstone får vi inte se dem. Men de kanske dyker upp i nästa film?

Fredde
    Forumledare

Ackbar är död. 93 år är inte illa.

Jönsson
    Forumledare

Det här ser bara coolt ut.

Fredde
    Forumledare

Ja, vad kan man säga annat än ”sjukt taggad!” Det kan nog bli en minst lika bra version av ”rebellerna stjäl planerna till Dödsstjärnan”-historien som när Kyle Katarn gjorde det. Eller Keyan Farlander. Eller…

Fredde
    Forumledare

Luke har blivit Yoda.

Jönsson
    Forumledare

Mark Hamill hintade till den här bilden ett par dagar innan han släppte den. Den kom upp på Daisy Ridleys födelsedag 🙂

Fredde
    Forumledare

Obama fist-bumpar en stormtrooper:

Sett från ett politiskt perspektiv är det i och för sig kanske inte helt rätt att visa respekt för en representant för ett totalitärt brutalt imperium med massförstörelsevapen som de gärna använder mot demokratiska planeter. Men å andra sidan kanske Obama bara visar respekt för de stackars tvångsrekryterade, namnlösa soldaterna på marken. Det kan ju vara Finn under den där hjälmen.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 307 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.