Hem Forum Film & TV Star Wars

Detta ämne innehåller 306 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 6 dagar, 21 timmar sedan.

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 307 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

När jag nu tittat på säsong 2 av Rebels vill jag säga att jag är helt ok med de snurrande ljussvärden, för det är ju egentligen en utveckling av Griveous snurrande svärd, vilket ju förekom redan i Tartakovskys inkarnation. Men jag kan tyvärr inte ta ljussvärds-helikoptern på allvar.

Jönsson
    Forumledare

Men visst är väl finalen av säsong 2 rätt cool?

Fredde
    Forumledare

Ja, bortser man från helikoptrarna är den rätt cool. Jag gillade speciellt Mauls roll som den frestande djävulen. Men det kan bero på att Sam Witwers Maul-röst är en av mina absoluta favoritröster någonsin.

Jönsson
    Forumledare

Det var nog den finalen som gjorde att jag kände att Rebels var en bra serie. Till skillnad från Clone Wars, som är en dålig serie med några bra avsnitt. Och till skillnad från Resistance, som är en dålig serie.

Fredde
    Forumledare

Här är en smått lökig, men ändå rätt cool technolåt baserad på Star Wars, inklusive James Earl Jones dova stämma. Den är gjord av en kille med det fyndiga namnet ”MC Kylo Ren”.

Jönsson
    Forumledare

Jag är helt och hållet oförmögen att se den här trailern objektivt. Där är säkert saker som inte är bra men jag kan inte ta in dem. Jag älskar varenda liten snutt.

Fredde
    Forumledare

Jag tror mitt problem med trailern är att den verkar tyda på att filmen fortfarande inte lyckats släppa ”minns du de gamla filmerna?”-stilen, och kanske till och med har gått ännu mer åt det hållet, då det verkar vara betydligt mer gamla skepp (inklusive gamla Star Destroyers istället för First Orders nya varianter). Jag hade önskat att den nya trilogin hade lämnat den stilen efter sin första film, och istället fått en egen visuell identitet.

Och jag vet att jag sagt det tidigare, men ännu har ingen av The Rise of Skywalker-trailarna varit på samma nivå som de för The Last Jedi, eller ens The Force Awakens. Men med allt det sagt vet jag att man inte ska lägga alltför stor vikt vid trailers som en indikation på filmens kvalitet.

Jönsson
    Forumledare

Men det är den sista filmen i sagan. Inte bara hänger den kvar i estetiken från de gamla filmerna. Den har också smugit in referenser till prequelfilmerna och till Rebels och Clone Wars. Jag kan hålla med om att jag gärna sett mer unika designer och estetik men i ärlighetens namn ser jag hellre det i en annan film än Skywalkersagans sista.

Fredde
    Forumledare

Jag undrar i och för sig hur många år det kommer att gå innan vi ser en ny trailer som börjar med ”The saga continues…” eller dylikt.

Jönsson
    Forumledare

Säkerligen bara några få år. Men låt mig drömma!

Förresten, Star Tours skall komma tillbaka till Disneyland. Var inte det en av dina drömmar att besöka Star Tours, Fredde? Jag har själv bara sett den på franska.

Fredde
    Forumledare

Men vad jag förstår är det den nya versionen av Star Tours, inte originalet. Min dröm, som antagligen aldrig kommer att gå i uppfyllelse, är att få uppleva den ursprungliga Star Tours från 1987.

Fredde
    Forumledare

En av de många små sakerna i Rebels som gör mig lycklig är att se en TIE Interceptor, med sin båda hotfulla och vackra form, rolla runt och runt i luften.

Jönsson
    Forumledare

Jag är glad att Rebels gör dig glad. Rebels gör även mig glad.

Fredde
    Forumledare

En annan sak att gilla med Rebels: När Sabine klagar över sand, och att det fastnar överallt.

Fredde
    Forumledare

När jag nu tittat färdigt på alla säsonger av Rebels måste jag säga att jag är imponerad av hur skaparna lyckades komma runt både det faktum att slaget vid Scarif var rebellernas första stora seger, och Yodas påstående att Luke var den siste jedin.

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 307 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.