Hem Forum Övrigt Trams

Detta ämne innehåller 25 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 3 veckor, 4 dagar sedan.

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

I fucking knew it!

Fredde
    Forumledare

Ny idé till nyårstradition: Eftersom Sylvester har namnsdag på nyårsafton borde man fira nyår genom att titta på Sylvester Stallone-filmer.

Fredde
    Forumledare

Här kommer ännu en ”det är nog dags att gå och lägga sig”-idé: Gör Sverige till ett valkungadöme igen, och låt valet ske genom ett TV-program i stil med Melodifestivalen eller Idol, där de olika monark-kandidaterna måste tävla mot varandra, och tittarna får rösta fram vem som blir vår nästa kung/drottning. Finalen hålls naturligtvis vid Mora stenar.

Fredde
    Forumledare

Jag insåg just att ”Sjumilaskogen” inte är en ordagrann översättning av ”Hundred Acre Wood”, det skulle vara någonting i stil med ”Hundra tunnland-skogen”. Men det känns inte riktigt lika vackert, så jag respekterar ändå översättarens val i detta fall.

Jönsson
    Forumledare

Jag tror att jag håller med dig. Jag brukar föredra raka översättningar eller att skippa översättningarna helt och hållet men du har rätt i att Sjumilaskogen definitivt låter bättre. Stämmer Sju mil i kvadratmeter överens med ca hundra tunnland?

Fredde
    Forumledare

Enligt Wikipedia (som ju alltid har rätt) betyder originalnamnet ”en skog på mindre än en halv kvadratkilometer”, så det är inte i närheten av sju mil. Men i ett barns ögon kan det säkert kännas som det ändå.

Fredde
    Forumledare

Här är något lite ovanligt: En annan inspelning av Eduard Khil framförande sin allra mest kända hit. Det känns som att tempot är lite snabbare, och sången låter lite annorlunda kanske för att han är något yngre.

Jönsson
    Forumledare

Jag gillade den här lite kvickare versionen måste jag säga. Det är en mycket märklig låt men det är svårt att inte bli pepp när man hör den.

Fredde
    Forumledare

Det känns också som att sången går mer åt ”tralalalala” än ”trololololol”, så det är kanske därför som internet föredrar den andra versionen.

Fredde
    Forumledare

Det är inte många dagar kvar nu! Se till att göra era ordvitsar om ”I can see the future, I have 2020 vision” innan det är försent!

Jönsson
    Forumledare

Du lyckades alltså dra vitsen men samtidigt verka som att du verkligen inte ville dra vitsen. Jävligt smooth!

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.