Hem Forum Övrigt Trams

Detta ämne innehåller 44 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Jönsson 1 vecka, 6 dagar sedan.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Jag gjorde en snabb efterforskning på Youtube. Det verkar som att när sketchen gjordes i Tornado är det ”runkar” som sägs, men när den förekom i en annan föreställning låter det mer som ”rotar”, och jag tror det är därifrån som ringsignalen kommer.

Kan vi ha upptäckt någon typ av censur? Någon måste genast kontakta Claes Eriksson och få reda på sanningen!

Jönsson
    Forumledare

Jag tycker faktiskt att det låter som ”runkar” (uttalat västgötskt med ett o istället för ett u) i båda versionerna. Som understöd för det har jag Claes Erikssons erkänt nitiska vägran att ändra i sina manus från gång till gång samt att sketchen är menad att låta både snuskig och inte snuskig på samma gång, vilket gör att jag tvivlar på att det skulle tjäna något till att censurera.

Spörar han inte det är han dummare än en feltrummad gris.

Fredde
    Forumledare

Då blir kontexten i vilken jag hörde det ännu roligare. Hur många personer har en SMS-signal som innefattar ordet ”runka”?

Jönsson
    Forumledare

Jag önskar att jag var modig nog att ha en ringsignal som sa ”runka”!

Fredde
    Forumledare

Min favoritsång från Shrek-musikalen!

Fredde
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Nuförtiden är det populärt att göra diverse olika mods till spel, och en underkategori till dessa är de humoristiska moddarna. I remaken av Resident Evil 2 finns det ett monster som förföljer huvudpersonen genom hela spelet, och kan dyka upp när man minst anar det. Monstret heter ”Mr. X”. Därför tyckte någon att det vore en bra idé att göra en mod där låten ”X Gon’ Give It To Ya” spelas varje gång Mr. X dyker upp:

Ett populärt tema för humor-mods är att placera det käcka leksakståget Thomas The Tank Engine i olika spel (en favorit är den här modden av Skyrim som byter ut drakarna mot honom). Så naturligtvis gjordes det också en mod som byter ut Mr. X mot Thomas:

Thomas förekommer också på andra ställen, till exempel används hans musik ibland i mashups med andra låtar för en komisk effekt. Detta inkluderar en mashup med… X Gon’ Give It To Ya:

Och detta leder oss slutligen fram till den ultimata Resident Evil 2-modden (varning för plötsligt högt ljud på slutet):

Och så säger de att spel inte kan vara konst.

Fredde
    Forumledare

Moonbase Alpha är ett spel där flera personer ska samarbeta för att bygga en månkoloni. Det är också ett spel med syntetiska röster för allt som skrivs i chatten.

Fredde
    Forumledare

Den 17 augusti är Svarta Katters Dag, då man firar svarta katter, eftersom dessa fortfarande har svårt att bli utvalda när folk ska köpa katt. Kanske för att det fortfarande finns vidskeplighet om svarta katter. Men jag kan från personlig erfarenhet säga att svarta katter är lika trevliga som andra katter!

Jönsson
    Forumledare

Det vill säga inte särskilt trevliga alls?

Fredde
    Forumledare

Jag insåg just att denna klassiska Tom Lehrer-sång kan kännas aktuell i dessa tider, om än på ett annat sätt än han avsåg:

Fredde
    Forumledare

I en tidigare nördcast vi gjorde om internet nämnde jag att någon lustigkurre för några år sedan gick in på Wikipedia-artiklar om hiphop-låtar och skrev överdrivet detaljerade beskrivningar av textinnehållen. Dessa synopsis rensades tyvärr bort av tråkmånsar, men som tur är finns de ju kvar i Wikipedias arkiv, och efter lite letade hittade jag till slut en av de bästa. Lyssna först på den klassiska låten Regulate av Warren G och Nate Dogg, och läs sedan under ”synopsis” på den här Wiki-sidan.

Fredde
    Forumledare

En av de mest komiska efterdyningarna av presidentvalet i USA var när Trump utannonserade att hans kampanj skulle hålla en presskonferens (för att gnälla om valfusk, givetvis) på ”Four Seasons”. ”Four Seasons” är namnet på en stor hotellkedja i USA, och det var nog tanken att det var på ett sådant hotell presskonferensen skulle hållas. Men det är också namnet på en kedja med butiker för trädgårdsprodukter, och av någon anledning hände detta:

Det är oklart varför det hände. Var Trumps valkampanj så inkompetent att de bokade fel plats av misstag? Var det hotellkedjan som vägrade att låta Trump ha något att göra med dem? Hade kampanjen fått slut på pengar, och hade därför inte råd med hotellet? Oavsett vilket innebar det att presskonferensen hölls utanför en stängd trädgårdsbutik, som är granne med ett krematorium och en affär som säljer sexleksaker. Det känns som ett passande symboliskt slut på Trumps politiska karriär.

Och sedan blev det ännu roligare:

Bonus: Vad tyckte ägaren av sexbutiken?

Fredde
    Forumledare

Det blir bara bättre och bättre.

Jönsson
    Forumledare

Judd Winick stämmer in!

null

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.