Hem Forum Övrigt Trams

Detta ämne innehåller 67 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 veckor sedan.

Visar 8 inlägg - 61 till 68 (av 68 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Mannen är ett geni!

Fredde
    Forumledare

När jag höll på att söka efter om det finns något tidigare omnämnande av den animerade Jönssonligan-filmen hittade jag följande klipp, en animation som någon gjort av en scen från Varning för Jönssonligan:

Ett väldigt märkligt val av scen, men ändå ganska skojigt animerad i all sin enkelhet.

Jönsson
    Forumledare

Ett synnerligen märkligt scenval men snygg animation ändå. Jag hade gärna sett mer!

Fredde
    Forumledare

Jag är väldigt glad att få se en animé-version av Siw Malmkvist.

Fredde
    Forumledare

Här är ännu en av mina bisarra infall. På baksidan av ICAs mjölkpaket finns en illustration av hur man bör göra för att kontrollera hållbarheten på mjölken:

Det märkliga är att jag tycker att mannen som luktar på mjölken är något lik Alison Bechdels far i hennes självbiografiska serieroman Fun Home:

Jag vill gärna tro att den okände mjölkpaketsillustratören är ett fan av den klassiska serien. Och att Bechdels pappa må ha hållit sin bisexualitet hemlig för sin dotter, men han visste åtminstone att man ska lukta på mjölken innan man slänger den!

Fredde
    Forumledare

Igår kom jag på ett fullständigt meningslöst headcanon: När Lady och Lufsen besöker Tony och bjuds på mat, så har Tony ingen aning om vad det är Lufsen ”beställer”, han bara säger att det är spagetti med frikadeller eftersom det är det de råkar har på spisen just då. Så hans kock har rätt, hundar kan inte prata mat.

Fredde
    Forumledare

Även om jag själv inte kan dra mig till minnes något från teaterlinjen i gymnasiet av samma kaliber som vad Chris Fleming beskriver känner jag ändå till en viss del igen mig:

Själv var jag givetvis helt normal.

Fredde
    Forumledare

Visar 8 inlägg - 61 till 68 (av 68 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.