Hem Forum Läsbart Viktor Kasparsson

Detta ämne innehåller 23 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 2 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

I januari teasade Dennis Gustavsson den här bilden på Facebook:

null

Sedan dess har ingenting hänt. 2016 var inte bara ett riktigt dåligt år politiskt, humanitärt och för de många dödsfallen. Det är också det första året sedan 2010 som vi inte fått ett nytt Kasparssonalbum.

Fredde
    Forumledare

De teasers vi fått tycker jag ändå varit väldigt intressanta, jag tror det tyder på att det ska handla om ett äventyr till havs. Kanske ligger R’lyeh i Öresund?

Jönsson
    Forumledare

På tal om det så kom det ännu en teaser i förrgår;

null

Fredde
    Forumledare

Visst borde Viktor Kasparsson få ett Pågatåg uppkallat efter sig? Kan vi kampanja för det någonstans?

Jönsson
    Forumledare

Jag jobbade en gång med att döpa Pågatåg. De fick sina namn efter en omröstning på skanetrafiken.se tror jag. Jag tycker att vi hackar nästa omröstning!

Fredde
    Forumledare

Dennis Gustafsson blev intervjuad i dagens Helsingborgs Dagblad. Tydligen ska nästa Viktor Kasparsson-album utspela sig i Malmö. Och det kommer kanske ut till årets bokmässa. Men det är inget löfte, han jobbar bara på det som sin hobby, utan att oroa sig över om han kommer tjäna pengar på det eller inte. Vilket ju kan ses som positivt från ett konstnärligt perspektiv, även om det kan innebära långa väntetider för oss fans. Men kvaliteten på slutprodukten brukar ju vara värt det.

Jönsson
    Forumledare

En del aktivitet på Viktor Kasparssons facebook-sida nu de senaste dagarna. Det ser positivt ut!

Fredde
    Forumledare

Jönsson
    Forumledare

Jag kände något liknande. Fast mer ilska.

Fredde
    Forumledare

Så min rubrik ”vrede och förtvivlan” passar inte bara in på handlingen i serien, utan på läsarna av den också!

Jönsson
    Forumledare

Stora journalistpriset, here you come!

Fredde
    Forumledare

Min pappa påpekade en anakronism i Helvetets Fasor: Kasparsson sitter och dricker kaffe på Ebbas Fik, men det dök ju upp först på 90-talet (även om det har 50-talsstil). När jag tittar efter i serien ser jag att i samma serieruta kan man se en kvinna som just håller på att måla dit kaféets namn på fönstret, vilket jag tolkar som en implikation om att det precis öppnat när Kasparsson besöker det. Så Gustafsson är kanske medveten om anakronismen på något vis.

Jönsson
    Forumledare

Jag skulle tippa på att Gustafsson är medveten om det. Det är nog snarare ett litet påskägg till oss fans. Det var ju trots allt på Ebbas som han skulle göra sin första intervju för MsO.

Jönsson
    Forumledare

Viktor Kasparsson vol 7: Fädernas Synder finns nu på Adlibris och säkerligen andra återförsäljare också!

Fredde
    Forumledare

Det faktum att häxkulten i Fädernas Synder heter ”Den inre cirkeln” fick mig att medans jag läste albumet ibland nynna på Inner Circles mest kända hit.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.