Hem Forum Läsbart Viktor Kasparsson

Detta ämne innehåller 23 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 månad sedan.

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Gustafsson fortsätter att lägga ut teasers på Kasparssons Facebooksida. Senast igår utlovades en ny serie (notera ordvalet; serie – inte album) lagom till Sci-fi mässan i Malmö.

Jönsson
    Forumledare

Nu känner jag mig lite kränkt.

null

Fredde
    Forumledare

Låt oss hoppas att det dyker upp en karaktär som heter ”Andreas Jönsson” i nästa serie.

Jönsson
    Forumledare

Lite Kasparsson-updates för de som inte har Facebook:

null
    null
    null

Fredde
    Forumledare

Mera Syster Agnes!

Mycket intressant med en engelsk översättning. Jag hänger på ett och annat engelskspråkigt forum, jag kanske skulle rekommendera serien där? Skulle vara intressant att se hur amerikanare reagerar på den, om den är begriplig utan Sverige/Skåne-kontexten.

Jag hoppas de nya serierna kommer finnas i icke-digitalt format också. Jag vill ju gärna ha dem samlade på bokhyllan.

Jönsson
    Forumledare

Vågar man kanske hoppas på en samlingsvolym?

Fredde
    Forumledare

Jag hade faktiskt tyckt det vore kul med fysiska lösnummer av serien om Särskilda Kansliet, som man kan köpa i Pressbyrån eller dylikt. Det skulle kanske också få ut Kasparsson till fler läsare?

Jönsson
    Forumledare

Relativt nyligen var jag med och kickstartade det nya svenska serieförlaget Evil Ink Förlag. Det skapades så att Jonas Darnell kunde fortsätta att ge ut Herman Hedning efter att Egmont lagt ner serien men vad jag har förstått har de också som mål att ge ut fler svenska serier i tidningsformat. Kanske vore de lämpade att ta sig an en lösnummerutgivning utav Kasparsson eftersom X-9 och Fantomen inte verkar vara sugna längre.

Fredde
    Forumledare

Idag blev jag tipsad om boken ”Doktor Död och annat staden aldrig glömmer: Sägner från det gamla Helsingborg”. Jag undrar om det är en bok som Dennis Gustafsson känner till?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.