Hem Forum Spel X-wing miniatures

Detta ämne innehåller 112 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 år sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 113 totalt)
  • Författare

Jönsson
    Forumledare

Tråkigt, men tur att den gick att laga i varje fall. Det kunde ha varit betydligt värre.

Jag köpte mig en Y-wing idag. För jag är inte klok.

null

Fredde
    Forumledare

En sådan ska jag också köpa!

Jönsson
    Forumledare

Den är vansinnigt snygg. Och nu kan jag med gott samvete säga ”Stay on target. Stay on target.” i varje match.

Jönsson
    Forumledare

Första skeppet i vad jag hoppas är en elfte våg har precis utannonserats.

Tyvärr ingen gammal klassiker utan ett nytt skepp från Rebels, som visserligen medverkat i ett par avsnitt men aldrig varit i förgrunden. Jag hoppas att det kommer fler små skepp. Speciellt Leia i en N1 Starfighter. Något som också hade varit coolt hade varit lösa pilotkort (exempelvis ett paket med Rebellpiloter, ett med Imperiepiloter och ett med Scum and Villainy) som kan spelas på redan inköpta skepp.

Fredde
    Forumledare

Jag älskar Fantasy Flight, men jag tror inte att de kommer att börja sälja kort för sig när de kan få nördarna att köpa dyra skepp de egentligen inte behöver för att få tag på pilotkort eller uppgraderingar de gärna vill ha. Vill man ha C-3PO måste man köpa Tantive IV!

Fredde
    Forumledare

När jag tänker efter är det lite synd att Scum and Villainy’s första ”stora” skepp är ett bakgrundsskepp från Rebels, när det kunde ha varit Star Jewel, Jabbas personliga yacht. Tänk er Jabba som besättningskort! Eller Bib Fortuna! Eller Salacious B. Crumb!

Men det är ju ett skepp från det gamla kanon, så jag gissar att det inte är någon stor chans att vi får se det.

Jönsson
    Forumledare

Det var exakt min tanke. Jag hade hoppats på Landos Lady Luck, men det är gissningsvis inte stort nog att passa in med Tantive IV. När jag tänker på det är de flesta neutrala skepp rätt fula.

Fredde
    Forumledare

Nu har jag köpt två gamla utdaterade skrothögar och rymd-Chuck Norris favoritskepp (fast Jan Ors är naturligtvis den bättre piloten).

Så nu kommer vi förhoppningsvis inte behöva låna skepp av varandra oavsett om vi kör Rebeller eller Imperium! Och så är det en bra början om jag skulle vilja börja spela Scum and Villainy.

Jönsson
    Forumledare

Utmärkt! Då blir det alltså re-match snart? Jag känner själv att jag är rätt nöjd med min rebellarmé för tillfället. Skulle jag köpa något mer skulle det bli ett imperieskepp, men utav de som finns just nu är där inte många som tilltalar mig.

Fredde
    Forumledare

Du får börja spara till Tantive IV!

Fredde
    Forumledare

Jag lyckades hitta Fantasy Flights officiella ”FAQ” med regelförtydliganden och rättelser till X-Wing, och den är förvisso ganska intressant, men jag tror inte att den är extremt jätteviktig att rätta sig efter i varje detalj om man bara spelar ”casual” som vi. Den är nog mest viktig för de seriösa turneringsspelarna. Om det skulle dyka upp något regeltrubbel kan den ju vara bra att ha till hands, och då och då tror jag att någon av oss har undrat ”borde det här kortet verkligen vara så bra?” (jag vill minnas att Jönsson tyckte det om Luke Skywalker som besättningsmedlem på Millennium Falcon), så då kan man ju kolla upp det. Men om man ska se till att varenda kort vi har är helt korrekt känns det som att de alla måste ha små post-it-lappar på sig.

Där finns iallafall den officiella rättelsen av hur cloaking fungerar (specifikt när man gör en decloak), du kan ju kolla om det stämmer med vad som står på ditt regelkort, Jönsson.

Jönsson
    Forumledare

Fredde
    Forumledare

Jag funderar faktiskt på att kanske köpa en Quadjumper om jag skulle börja spela Scum and Villainy. Mest för att det innebär att jag kan ha ett skepp med Simon Pegg ombord.

Jönsson
    Forumledare

Jag gillar att det finns, och det påminner mig mycket om de många skepp som syns i bakgrunden i Mos Eisley, men det är rätt fult.

Jönsson
    Forumledare

Jag kan ha gjort ett underbart misstag;

null

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 113 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.