Hem Forum Spel X-wing miniatures

Detta ämne innehåller 112 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 1 år sedan.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 113 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Jag tror det största problemet med den kan vara att det kan bli trångt med den plus alla våra andra skepp, om vi ska spela på det lilla bordet hos dig.

Men det är en vansinnigt vacker modell. Och nu har du ju ett C-3PO-kort, det var väl värt att köpa den bara för det?

Jönsson
    Forumledare

Modellen är så jävla snygg. Detaljerna är fantastiska, och det är coolt att äntligen ha både Leia och C-3PO. Playoteket hade rea, jag kunde inte låta bli. Men nu har jag köpstopp ett bra tag framöver.

Sen kostar den också 90 poäng att lägga ut. Så om vi skall spela så behöver bi öka poängantalet lite. Jag skall provspela ikväll.

Jönsson
    Forumledare

Det funkade rätt bra. Corvetten är naturligtvis stor och klumpig, men det var rätt lätt att spela den. Eller hade varit, om jag inte ödslat så många poäng på att slänga upp Millennium Falcon och lite jagar också till att försvara den. Det kostade mig poäng jag hade behövt till försvar och sköldar.

Men C-3PO var kul att använda 🙂

Jönsson
    Forumledare

Det är gött att vara arbetslös.

null

Fredde
    Forumledare

Jag tycker faktiskt det är lite märkligt att Fantasy Flight inte säljer någon sorts officiell förvaringslåda för X-Wing. Hade de varit Games Workshop hade de gjort det för länge sedan.

Jönsson
    Forumledare

Det kanske kommer. Det känns lite som en ”no-brainer”. Speciellt med tanke på hur mycket annat krimskrams de säljer. De har så jävla många spel med små pilliga tokens och spelpjäser. Alla jag känner som är idoga FF-spelare (de som spelar Mansions of Madness, Imperial Assault eller liknande) har sina tillbehör i just en sådan här låda eller liknande.

Jönsson
    Forumledare

Min B-wing var nog mitt allra smartaste inköp. Den har sköldar och en jävla arsenal. Jag tror den varit min starkaste kämpe genom hela min spelperiod.

Och nu ångrar jag lite att jag inte köpte den i Rebel Aces-expansionen, för kolla vad snygg den är där!

null

Fredde
    Forumledare

Den där A-Wingen ser också jäkligt snygg ut, måste jag säga!

Jönsson
    Forumledare

Wave XI lanserades idag. Inga speciellt intressanta nya skepp, dock. Vad som dock är lite spännande är att de fortfarande producerar skepp baserade på Legends. Gissningsvis för att det helt enkelt inte finns tillräckligt med spännande rymdskepp i nuvarande Canon.

null

Fredde
    Forumledare

Då hålls våra hopp om Lady Luck och Star Jewel vid liv!

Jönsson
    Forumledare

Jag misstänker dessutom att dessa tre bara är ”början” på Wave XI. Det lanseras nog ett par till innan nästa våg. Så har det varit förut i varje fall. Jag håller fortfarande tummarna för Leia i en N1 Starfighter.

null

Jönsson
    Forumledare

Det ser ut som att min TIE Phantom har de uppdaterade nerfade reglerna för sin Cloak Action. Men när jag tittade närmre på det såg jag att jag läste fel när vi spelade senast. Man kan bara Decloak:a i början på Activation Phase och inte i slutet som jag trodde när vi spelade.

Fredde
    Forumledare

Ah, det måste vara därför jag förlorade. Du fuskade!

Jönsson
    Forumledare

Jag är beredd att ge dig vinsten baserat på mitt eget slarv.

Jag blev så ledsen att jag gick till Playoteket.

null

Fredde
    Forumledare

Kommer den med ljudbomber?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 113 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.