Hem Forum Spel X-wing miniatures

Detta ämne innehåller 109 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredde 3 veckor, 5 dagar sedan.

Visar 5 inlägg - 106 till 110 (av 110 totalt)
  • Författare

Fredde
    Forumledare

Nästan lika kul som N-1 är att LAAT/i Gunship, alltså klonsoldaternas transportskepp, ska komma till X-Wing. Jag tycker det är ett ganska coolt skepp, en rymdvariant av ”the chopper”. Jag hoppas det kommer med ett crew-kort för Commander Cody, så att jag kan humma på ”Hot Rod Lincoln” när jag spelar med det. Och gärna också med klon-piloten ”Sicko” från Republic Commando-böckerna, som fick det namnet eftersom alla klonsoldater som flyger med honom blir illamående.

Jönsson
    Forumledare

LAAT-skeppet är absolut snyggt. Där är faktiskt en del designer från prequel-eran som håller bra och funkar fortfarande.

Fredde
    Forumledare

En sak som Star Wars Resistance kom med var många nya intressanta skepp, och jag önskar att vi får se fler av dem i miniatyrform (Fireball och Röde Baronen-TIE har redan introducerats). Jag skulle till exempel gärna vilja se Toras muntert pastellfärgade skepp, First Order-bombarna, eller attackskeppen tillhörande ”the Guavian Death Gang”. Det hade varit särskilt coolt om Fantasy Flight gav ut en samlingsbox med hela Ace Squadron.

Reglerna för Fireball i spelet är faktiskt ganska skojiga, då de innebär att skeppet börjar spelet med ett skadekort, som man kan vända upp till en kritisk skada i utbyte mot en bonus. Passande för ett skepp som under majoriteten av serien beskrivs som en skrothög, med benägenhet att gå sönder om man pressar det för mycket.

Jönsson
    Forumledare

Det är en ganska snygg skepp-design, det får jag medge. Det känns helt logiskt att folk som bygger sina egna rymdskepp vill emulera klassiska designer såsom X-wings och Headhunters och även skepp från klonkrigen. Snygg liten detalj, även om det kanske gör att skeppen ser lite generiska ut när de borde vara mer unika.

Fredde
    Forumledare

Jag tror inte det är någon slump att det är just i dessa tider som Fantasy Flight introducerar ”solo-regler” till X-Wing (fortfarande i beta-stadiet). Alltså, du kan spela X-Wing ensam mot en ”artificiell intelligens” vars manövrar bestäms av tärningsslag.

Jag undrar om det är fler bräd- och figursspelsföretag som oroar sig över vad som kommer hända när deras spelare inte kan träffa varandra fysiskt längre, då det är en sådan viktig del av spelupplevelsen. Visst, man kan teoretiskt sett spela de flesta brädspel via e-post, Skype eller andra online-lösningar, men jag tror det är så gott som omöjligt för miniatyrkrigsspel. Finns det en risk för en ekonomisk krasch även inom denna bransch, när folk inte ser någon anledning att köpa denna typ av produkter just nu?

Visar 5 inlägg - 106 till 110 (av 110 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.